بسته‌بندی مواد غذایی آماده، بیشترین زباله‌های راه یافته به اقیانوس‌های جهان

نتایج یک بررسی جامع نشان می‌دهد بسته‌بندی پلاستیکی مواد غذایی آماده و نوشیدنی‌ها بیشترین نوع زباله‌هایی هستند که به اقیانوس‌های جهان راه پیدا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، نتایج این بررسی نشان داد: کیسه‌های یک بار مصرف، بطری‌های پلاستیکی، ظروف غذا و بسته بندی مواد غذایی چهار نوع از بیشترین زباله‌هایی هستند که دریاها را آلوده می‌کنند و تقریباً نیمی از زباله‌های تولید شده توسط بشر را تشکیل می‌دهند.

همچنین در این بررسی مشخص شد: فقط ۱۰ محصول پلاستیکی از جمله درهای پلاستیکی و تجهیزات ماهیگیری سه چهارم زباله‌ها را تشکیل می‌دهند که به دلیل استفاده گسترده و تجزیه بسیار کند آن‌هاست.

محققان اظهار کردند: با شناسایی منابع اصلی پلاستیک‌های راه یافته به اقیانوس‌ها مشخص می‌شود که برای جلوگیری از راه یابی زباله از منبع آنچه اقداماتی لازم است.

محققان اسپانیایی افزودند: این موضوع که مواد پلاستیکی ۸۰ درصد زباله‌ها را تشکیل می‌دهد تعجب آور نیست اما وجود سهم بالایی از بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی آماده و نوشیدنی‌ها ما را شگفت زده کرده است.

این اطلاعات کمک می‌کند تا سیاست گذاران در راستای تلاش برای متوقف کردن ورود زباله‌ها به اقیانوس و نه تنها پاکسازی منابع آبی اقدام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 499910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.