نشست کمیسیون مشترک برجام فردا از سر گرفته می‌شود

نشست کمیسیون مشترک برجام شنبه (۲۲ خرداد ۱۴۰۰) در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه ایران و گروه چهار به علاوه یک در وین برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، ریاست این نشست بر عهده انریکه مو را "معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیئت ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و مؤثر این توافق ادامه دهند.

اتحادیه اروپا هم امروز با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز شنبه به صورت حضوری در وین از سر گرفته می‌شود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و مؤثر این توافق ادامه دهند.

بر اساس این بیانیه، این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزارمی شود. شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و مؤثر این توافق ادامه دهند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیئت‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و تحقق تعهدات سایر طرف‌های این توافق بین المللی، به اجرای کامل تعهدات برجامی باز می‌گردد.

منبع: ایرنا

کد خبر 499874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.