رأی ندادن در شرایط فعلی گناه کبیره است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رأی دادن بنا بر فتوای رهبر انقلاب اسلامی لازم است و ترک آن در شرایط فعلی گناه کبیره محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌السلام سید مجتبی میردامادی، امروز -جمعه ۲۱ خرداد ماه- در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه دعوت به قدرت نمایی و نشان دادن هیبت یکی از اشکال تقوای الهی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است، اظهار کرد: بسیاری از مردم تنها بر روی رحمانیت خداوند متعال متکی هستند و نسبت به کفه دیگر ترازو بی تفاوت اند.

وی افزود: ابرقدرت ملتی است که خدا همواره با آن است و این ملت است که می‌تواند از قدرت الهی بهره‌مند شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید به قدرت نمایی و ایجاد ترس در دشمن توجه بیشتری کنند، تصریح کرد: وقتی جسم انسان به کمال رسید مخلوق تازه‌ای وارد جسم می‌شود که آن روح است و در این قسمت، کار تمام نمی‌شود و به همین دلیل است که مرگ در دین مبین اسلام به معنای نابودی و نیستی نیست.

میردامادی اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن، مرگ برای انسان، آغاز یک زندگی جدید در دنیایی جدید است و به این زندگی در عالم برزخ، برهان حقیقت گفته می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آیات و روایات، هر انسانی که در این دنیا، در حال کمال و کسب فیض بوده، در دنیای آخرت نیز در حال کمال بوده و به کمال می‌رسد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه حرکت همه دنیا به سوی خدا و ابدیت است، خاطرنشان کرد: همگی ما مخلوق خداوند متعال هستیم و به سوی او می‌رویم؛ کمال این حرکت، لقا پروردگار و ماندگاری در ابدیت است.

میردامادی افزود: زندگی ما در این دنیای فانی، مقدمه‌ای برای زندگی در جهان آخرت است و در حقیقت زندگی در جهان آخرت، زندگی اصلی ماست.

وی یادآور شد: نباید قدرت و مسئولیت به ما غلبه کنند تا اسیر پست و مقام در این دنیا شویم؛ اگر به واقع باور داشته باشیم که مخلوق چه کسی هستیم و سرنوشت ما چگونه در کتاب آسمانی‌مان مشخص شده، پست و مقام در این دنیا را باور نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کرامت معانی زیادی دارد، تصریح کرد: معنی اصلی کرامت، انسان بودن است؛ کرامت انسانی زمانی زیر پا گذاشته می‌شود که یک انسان دروغ می‌گوید و یا نسبت به دیگران حسد می‌ورزد و یا به فکر ثروت اندوزی برای این دنیای فانی است.

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: رأی مردم دارای مشروعیت است و اسلام تأکیدات ویژه‌ای بر این مشروعیت دارد؛ بر این اساس رأی دادن بنا بر فتوای رهبر انقلاب اسلامی لازم است و ترک آن در شرایط فعلی گناه کبیره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از پیامبر اسلام در غدیر الگو بگیریم، ادامه داد: رأی مردم تأیید کننده ولی یا پیشوا نیست، بلکه تعیین کننده ولی و پیشوا است و به همین جهت از ارزش بسیاری بالایی برخوردار است. تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم مشارکت حداکثری آحاد مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری به این دلیل است که ایشان می‌خواهند، رئیس جمهور آینده کشور با قدرت وارد عمل شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: رأی دادن لازم و واجب است و هرکس در شرایط فعلی رأی ندهد، مرتکب گناه کبیره شده است. مشکلات فعلی و سختی‌های اقتصادی که مردم دارند، دلیلی برای عدم مشارکت نیست و اگر کسی در این شرایط رأی ندهد، چطور می‌خواهد جواب خون هزاران شهید و خداوند متعال را در روز قیامت بدهد؟

میردامادی اضافه کرد: از رسانه ملی در جریان برگزاری مناظرات کمال تشکر را داریم اما باید بپرسیم که چرا زمانی که یک سوال از سوی مجری مطرح می‌شود، نامزدها خارج از محور سوال نسبت به تخریب یکدیگر اقدام می‌کنند و کسی که ادعای کسب مدرک دکتری از کشوری خاص را دارد و سپس مشخص می‌شود که چنین مدرکی ندارد، چطور دیگری را متهم می‌کند که مدرک تصدیق ندارد.

وی ادامه داد: فردی که سال‌هاست بر مسند قدرت نشسته و نتوانسته مردم را از فقر و مشکلات اقتصادی نجات دهد، چگونه ادعا می‌کند که می‌تواند فقر را برطرف کند؟ همه ما مقلد رهبر انقلاب اسلامی هستیم و باید به نکات ارائه شده از سوی ایشان در خصوص انتخابات، توجه ویژه و مخلصانه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رئیس جمهور باید دارای کفایت و مدیریت لازم باشد، خاطرنشان کرد: سوابق کاندیدها و انجام وظیفه آن‌ها در مسولیت‌های قبلی یک نکته مهم در زمینه اعتماد به آنهاست و با ایمان و مردمی بودن یکی دیگر از صفاتی است که رئیس جمهور باید حتماً آنها را داشته باشد.

میردامادی افزود: مملکت اسلامی ما فقیر نیست و با یک مدیریت صحیح، فقیری در این کشور باقی نخواهد ماند. رئیس جمهور نباید امیدوار به غرب باشد و لازم است تا به ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی یادآور شد: بزرگترین سرمایه کشور، جوانان هستند، همین جوانانی که با سلاح‌های‌ساخته شده خواب را از چشم دشمن گرفته‌اند. عدالت خواهی و مبارزه با فساد مشخصه دیگری است رئیس جمهور باید آن را داشته باشد و برای از بین بردن فاصله طبقاتی تلاش کند.

کد خبر 499842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.