آمادگی کامل مدیریت شهری برای زیباسازی مشهد الرضا (ع) در دهه کرامت

قائم مقام ستاد مناسبات‌های شهرداری مشهد از فضا آرایی، زیبا سازی و نورپردازی ویژه کلانشهر مشهد همزمان با فرارسیدن دهه پربرکت کرامت خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن دهه کرامت، به منظور فضا آرایی و زیباسازی مشهد الرضا (ع) و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حریم ملکوتی امام مهربانی‌ها، اقدامات مختلفی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است تا میزبانی شایسته‌ای در پایتخت معنوی ایران در دهه کرامت صورت گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه فضا سازی و گل آرایی شهر اقدامات مختلفی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به توزیع بیش از ۳ میلیون بوته گل فصلی در سطح مناطق ۱۳ گانه و جانمایی ۵ المان ویژه گل نوشته در میادین شریعتی، بسیج، فلسطین، بیت‌المقدس و آیلند میانی بلوار احمدآباد اشاره کرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد، افزود: علاوه بر موارد یاد شده، ۱۲۶ گل جای (فلاورباکس) نیز در محورهای اصلی شهر جانمایی و مقرر شده است تا ۴ المان ترکیبی با گل (گنبد و بارگاه)، ۱۰ المان گل مناسبتی و ۱۰ المان نوشتاری نیز در نقاط مختلف شهر نصب شود.

وی با اشاره به اکران ۳۴ المان شمسه، ویژه تبریک دهه کرامت در معابر منتخب شهری، افزود: در زمینه نورپردازی شبانه نیز اقدامات گسترده‌ای شامل اکران تبریک دهه ولایت با استفاده از ۱۵۰ المان خورشیدی، اکران طرح ویژه تبریک این دهه با استفاده از ۱۰۴ چراغ گوگو، نصب ۴۶ المان نوری یا رضا (ع) در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی و فعال سازی کلیه نورپردازی‌های شبانه شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

یعقوبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویژه معابر منتهی به حرم مطهر رضوی، اقداماتی نظیر اجرای استیکر تلفیقی با نور در میدان بیت المقدس و میدان طبرسی، نصب و آماده سازی دالان‌های گل در میدان حججی و ورودی ره باغ و رفت و روب و نظافت ویژه این محورها به صورت ویژه صورت خواهد گرفت و هماهنگی لازم جهت تعویض بیش از ۱۲۵۰ روی پل‌ها و میادین شهری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۴۰۰ فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده در شهر مشهد برای این ایام، اظهار کرد: نورافشانی ویژه در ۸ نقطه شهر، آذین بندی با استفاده از ۲۰۰ هزار متر طول ریسه رنگی، ۳۵۰۰ آویز ستونی، ۲۰۰ پرچم بیرقی در خطوط بی آرتی و… بخشی از اقدامات این حوزه خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد، افزود: در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز فعالیت‌های ویژه مختلفی نظیر افزایش سرویس‌دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع) در خطوط ۱ و ۲، سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی در روز ولادت امام رضا (ع) در خطوط اطراف حرم، سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوسرانی جهت نماز صبح روز ولادت امام رضا (ع) در خطوط اطراف حرم، تقویت خطوط ناوگان اتوبوسرانی منتهی به حرم مطهر در شب و روز میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و نصب پرچم‌های مناسبتی بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی، پیش بینی شده است.

وی گفت: علاوه بر اقدامات یاد شده در خصوص فضا آرایی و زیباسازی محیط شهری در این ایام، بیش از ۱۰ هزار مترمربع اطلاع‌رسانی محیطی با موضوع دهه کرامت نیز صورت خواهد گرفت.

کد خبر 499824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.