ایران - کامبوج/ دیدار تدارکاتی پیش از مصاف با عراق

ملی پوشان عصر امروز (جمعه) به مصاف کامبوج خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین دیدار خود از دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی باید عصر امروز جمعه - ۲۱ خرداد ماه- در بحرین رو در روی کامبوج قرار گیرد. ملی‌پوشان پس از برد ارزشمند برابر میزبان، دغدغه اصلی این روزهایشان برای صعود، پیروزی برابر عراق است ولی پیش از آن باید از سد کامبوج بگذرند.

دلربایی اسکو و شاگردان

شاگردان اسکوچیچ که ماه‌ها بود از شرایط مسابقات رسمی به دور بودند، مرحله برگشت را با بردن هنگ کنگ شروع کردند ولی علیرغم این پیروزی، بسیاری به سبک بازی تیم ملی منتقد بوده و معتقد بودند این روش مقابل حریف‌های قدرتمند تر جواب نخواهد داد. با این وجود ملی‌پوشان پاسخ منتقدان را با نمایش بی نظیر مقابل بحرین و تحقیر این تیم در خانه دادند تا بیش از پیش به صعود امیدوار باشند.

با این نتایج و شرایط فعلی جدول، تیم ملی برای جبران دو امتیاز اختلافش با عراق راهی به جز شکست دادن این حریف قدرتمند روز سه شنبه هفته آینده ندارد. البته این فرصت برای ایران هم چنان باقی است تا با دومی در گروه، جواز حضور به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم با دست آورد اما نمی‌توان چندان به آن دل بست. هر چند شکست لبنان با حضور دو ذوبی سابق مقابل ترکمنستان، معادلات را به نفع ایران تغییر داد ولی صدرنشینی اما و اگرها را برای ستاره‌های آماده فوتبال ایران از بین می‌برد.

استراحت به نفرات اصلی برای دیدار حساس با عراق

با توجه به شرایط مووجود منطقی به نظر می‌رسد که اسکوچیچ در مسابقه امروز به نفرات اصلی خود استراحت داده و دیگر بازیکنان در زمین بهره ببرد. این یعنی فرصت مناسب برای بسیاری از آن‌هایی که بعید است در بازی‌های حساس تیم ملی در ترکیب قرار گرفته یا به شکل ذخیره رهسپار میدان شوند. عابدزاده و نیازمند یکی از گزینه‌هایی هستند که اگر اسکوچیچ قصد استفاده از آنها را داشته باشد، بهترین دیدار برای این اتفاق مصاف با کامبوج است.

کامبوج با هوندا و تفاضل منفی سی و دو!

حریف نچندان قدرتمند تیم ملی، کشوری در شمال تایلند و جنوب چین است که در فوتبال جهان تیم ناشناخته‌ای محسوب می‌شود. کامبوجی‌ها با مجاب کردن کیسوکه هوندا، ستاره ژاپنی اینتر میلان را به ابتدا به کادر فنی تیم شأن تزریق و سپس او را در نقش سرمربی منصوب کردند تا عهده دار هدایت کامبوج در مسیر انتخابی جام جهانی شود.

با این حال تیم ملی کامبوج تا اینجا رقابت‌ها نمایش بسیار ضعیفی داشته و با کسب تنها یک امتیاز، ۳۴ گل دریافت کرده و فقط دو بار موفق به گشودن دروازه رقبا شده‌اند. البته پیش از شروع مسابقات با توجه به سطح تیم‌های حاضر در گروه کاملاً این اتفاقات قابل حدس بود. آنها مهر ماه ۹۸ در روزی که با نخستین حضور رسمی بانوان برای مسابقه تیم ملی در ورزشگاه آزادی پس از انقلاب همراه بود و دیدار تاریخی به شمار می‌رفت، با ۱۴ گل سنگین‌ترین شکست شأن در مرحله مقدماتی را تجربه کردند. همچنین کامبوج تنها تیمی بود که برای انجام مسابقه به تهران آمد.

کد خبر 499806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.