کسری بودجه دولت آمریکا از ۲ هزار میلیارد دلار گذشت

طبق گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، کسری بودجه این کشور از ابتدای سال مالی جاری تا ماه مه برابر با ۲.۰۶ تریلیون دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این سال مالی به ۳.۶۷ تریلیون دلار برسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از بلومبرگ، با سرازیر شدن محرک‌های مالی دولت آمریکا برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا، کسری بودجه این کشور در ۸ ماه اول سال مالی ۲۰۲۱ از ۲ تریلیون دلار گذشت.

طبق گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، کسری بودجه این کشور از ابتدای سال مالی جاری تا ماه مه برابر با ۲.۰۶ تریلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در ۸ ماه اول سال گذشته مالی به ۱.۸۸ تریلیون دلار می‌رسید.کسری بودجه آمریکا در ماه مه ۱۳۲ میلیارد دلار گزارش شده، در حالی که در ماه مه ۲۰۲۰ و در بحبوحه موج اول کمک‌های کرونایی برابر با ۳۹۸.۸ میلیارد دلار بوده است.

جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران مالی به افزایش حجم بدهی به عنوان خطری برای اقتصاد آمریکا یاد می‌کنند مخصوصاً در شرایطی که فشار تورم بالا رفته و سود این بدهی را افزایش داده است. در همین حین، نگرانی در مورد بدهی در واشنگتن طی سال‌های اخیر به خاطر تداوم نرخ پایین بهره از بین رفته و دولت بایدن پیش‌بینی می‌کند افزایش بدهی ملی طی دهه آینده رقم ناچیزی باشد.

بودجه پیشنهادی بایدن در ماه گذشته میلادی ارائه شد که طبق آن با در نظر گرفتن تصویب دستور کار سرمایه‌گذاری اقتصادی و مالیات توسط کنگره، ۱.۸۴ تریلیون دلار کسری بودجه در سال مالی ۲۰۲۲ و۳.۶۷ تریلیون دلار در سال مالی جاری پیش‌بینی می‌شود.

اطلاعات بودجه در ماه مه ۵۹۵.۷ میلیارد دلار هزینه فدرال را نشان می‌دهد در حالی که دریافتی‌های دولت برابر با ۴۶۳.۷ است میلیارد دلار است بوده است. محرک‌های مالی دولت در کل به ۱۱ میلیارد دلار می‌رسد که کمتر از ۵۸ میلیارد دلار در ماه آوریل و ۳۳۹ میلیارد دلار در ماه مارس است.

منبع: تسنیم

کد خبر 499800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.