حاج صفی مسئولیت سنگینی در تیم دارد/در بازی با کامبوج می‌توانیم به نهایت هماهنگی برسیم

ملی‌پوشان کشورمان امروز در سومین دیدار مقدماتی جان جهانی به مصاف کامبوج می‌روند. دیداری که می‌تواند مسیر صعود به مرحله بعد را هموارتر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان در سومین گام خود از دور برگشت انتخابی جام جهانی امشب و از ساعت ۱۹ به مصاف کامبوج خواهد رفت که این بازی می‌تواند به عنوان پیش در آمدی برای دیدار حساس با عراق باشد. در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت و گویی را با حمید درخشان پیشکسوت و بازیکن اسبق تیم ملی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص دو بازی اخیر تیم ملی صحبت کنید؛ عملکرد ملی پوشان کشورمان را چطور دیدید؟

بازی اول با هنگ کنگ طبیعتاً برای ایران به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی به منزله یک دیدار دوستانه بود. نفرات تیم بعد از مدت‌ها کنار یکدیگر بازی می‌کردند و مقداری کار برای هماهنگی در آن بازی سخت بود، ضمن اینکه حریف هم در زمین خود سیستم دفاعی را اجرا کرده و به همین دلیل به ثمر رساندن گل سخت شده بود و روی خلاقیت‌های فردی بازیکنان باید حساب می‌کردیم. با گذشت زمان تیم ما بهتر شد. ناگفته نماند شرایط زمین هم مساعد نبود و این سختی برای تیم ایران افزایش یافته بود. بازی با هنگ کنگ به شکلی انجام شد که هماهنگی خوبی برای دیدار با بحرین ایجاد کرد.

بازی با بحرین را چطور ارزیابی می‌کنید؟ ملی پوشان در آن بازی چطور بودند؟

در نیمه اول مقداری تیم ما سردرگم بازی کرد به نظر می‌رسید این سردرگمی به دلیل فشار روحی روانی بود که روی تیم ما سوار بود و به هر نحوی شد توانستیم از آن خلاص شویم. در واقع بحرین در زمین خودشان شکست ناپذیر شده بود و به همین دلیل بازیکنان دچار فشارهای ناخواسته قبل از بازی شدند. در نیمه دوم بازیکنان در پست‌های خود جا افتادند و خیلی خوب از پس وظایف شأن برآمدند. البته تعویض‌های خوبی هم از سوی کادر فنی انجام شد و در نهایت با کار خوب سردار، مهدی و دیگر بازیکنان نتیجه رضایت بخشی رقم خورد. ناگفته نماند تیم ما همه‌جوره از بحرین سرتر بود و مطمئناً از عراق هم می‌تواند یک سر و گردن بالاتر باشد.

وحید امیری یکی از بهترین بازیکنان تیم بود. فکر می‌کنید با نبود او در ترکیب تیم، کار ما در خط میانی سخت شود؟

وحید در دیدار با بحرین فوق‌العاده عمل کرد و فکر می‌کنم جز بهترین نفرات زمین بود. با وجود آنکه نبود او یکی از بهترین ستاره‌ها را از ما می‌گیرد اما روی نیمکت نیز نفرات قابل و خوبی حضور دارند. درست است که وحید شایستگی‌های خود را دارد اما نیروی انسانی خوبی در اختیار داریم و می‌توانیم آنها را به جای او به کار بگیریم.

در خصوص احسان حاج صفی از شما بپرسیم؛ این روزها انتقادات زیادی را به او وارد می‌کنند و برخی هواداران و کارشناسان فوتبال، وی را در حد و انتظارات یک کاپیتان نمی‌دانند. نظر شما در این خصوص چیست؟

شما وقتی کاپیتان یک تیم باشید مسئولیت سنگینی بر عهده دارید. چون حاج صفی سال‌ها برای تیم ملی خوب و آماده بازی کرده انتظارات زیادی از این بازیکن وجود دارد. شاید بعضی اوقات افت و آماده نبودن او باعث شود کارشناسان و فوتبال دوستان انتظار نداشته باشند او را در این فرم ببینید بنابراین انتقاداتی به کار وی وارد می‌کنند. در واقع چون دوست دارند حاج صفی همیشه در شرایط ایده آل باشد و جزو افرادی قرار بگیرد که به تیم ملی کمک کند. همه ما می‌دانیم احسان بازیکن ارزشمندی است و بیشتر انتقادات هم به دلیل انتظارات بالای از اوست. مطمئن باشید حاج صفی در دیدارهای آینده کمک حال کادر فنی است، چراکه او بازیکن بزرگی است.

دیدار امروز کامبوج را چطور می‌بینید؟

نباید حریف را دست کم بگیریم، اما می‌توانیم برای دیدار با عراق به آمادگی و هماهنگی بالایی برسیم. امیدوارم کادر فنی و بازیکنان از این دیدار بهره بالایی ببرند.

با شرایطی که تیم ملی در اختیار دارد. فکر می‌کنید می‌توانیم از گروه C رقابت‌ها صعود کنیم؟

امیدوارم که این اتفاق بیفتد. تمام انرژی مثبت خود را به سمت تیم کشورمان می‌فرستیم. نگاهم این است که ما نباید حتی کامبوج را دست کم بگیریم و با همان قدرتی که داریم به سراغ تیم‌ها برویم. تا عراق هم بداند ایران آمده همه را ببرد و با چهار برد پیاپی به مرحله بعد صعود کند. در واقع با عملکرد خوب خود باید ترسی به جان همه تیم‌ها بیندازیم و حتی این شرایط در مراحل بعدی نیز به همین شکل باشد.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 499779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.