بوستان قرآنی در بوشهر احداث می‌شود

شهردار بندر بوشهر گفت: با توجه به انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران این شهرداری آمادگی دارد تا در صورت تأمین زمین مناسب نسبت به احداث بوستان قرآنی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین صالحیان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«با توجه به انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران این شهرداری آمادگی دارد تا در صورت تأمین زمین مناسب نسبت به احداث بوستان قرآنی اقدام کند.
شهرداری بندر بوشهر فراخوانی نیز به صورت سراسری منتشر کرده تا المان ویژه ای برای بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی استان طراحی شود.

انتظار است با ارسال طرح‌ها به دبیرخانه المان مناسب و شایسته‌ای برای بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران انتخاب و اجرایی شود.

در این راستا شهرداری بندر بوشهر موضوع گردشگری قرآنی را نیز مدنظر قرار داده است و به شهرداران مراکز شهرستان‌های استان پیشنهاد شده تا با تعیین خانه‌ای در بافت تاریخی شهری زمینه فعالیت را برای مرکزی به عنوان خانه قرآنی فراهم کنند.

این شهرداری آمادگی دارد تا چنانچه زمینی با مساحت دو هکتار در نوار ساحلی شهر (با اولویت زمین‌های اطراف پارک مرجان واقع در تملک پایگاه هوایی) تأمین شود نسبت به احداث بوستان قرآنی اقدام کند.

با احداث بوستان قرآنی می‌توان نسبت به راه ‏اندازی یک ساختمان قرائت خانه و همچنین موزه قرآنی به عنوان اثری ماندگار در بوشهر اقدام کرد.

حکم استاندار بوشهر مبنی بر عضویت شهردار بندر بوشهر در ستاد اجرایی "بوشهر، پایتخت قرآنی ایران" توسط محمدتقی ایرانی معاون سیاسی استاندار به اینجانب اهدا شد.»

کد خبر 499721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.