جذب ۲۰ هزار نفر در آزمون استخدامی امسال/تلاش برای بازگشایی مدارس در مهر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس گفت: تلاش ما باز شدن مدرسه در سال تحصیلی آینده است که لازمه این کار واکسیناسیون معلمان است و این موضوع مهم از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در جمع فرهنگیان استان سمنان، اظهار کرد: در خصوص نیروی انسانی نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم و دسترسی به معلمان با قابلیت، از حقوق دانش آموزان است.

وی که در جمع فرهنگیان استان سمنان به صورت حضوری و مجازی سخن می‌گفت، با بیان اینکه داشتن امنیت شغلی از مطالبات معلمان است و همواره نسبت به این موضوع دغدغه‌مند بوده‌ایم و تعهدات قانونی خود در جذب معلمان را انجام داده‌ایم، گفت: ۱۰۰ هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کردند و توقع استخدام دارند که در میان آنها افرادی با ۶۰ سال سن یا افرادی که رشته تحصیلی آنان تناسبی با مأموریت آموزش و پرورش ندارد نیز هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که در آزمون استخدامی تیرماه سال جاری، ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد، اظهار کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه مساعی خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون برای آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی باید به گونه‌ای شایسته به سامان برسد برای همین و دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان مصوبه‌ای را در شورای عالی فرهنگی مصوب کردیم تا استخدام معلمان از بین بهترین داوطلب‌ها احصا شده و شرط جذب نیز گذراندن آزمون در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هرکسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه به تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، گفت: طرح رتبه بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگیان و از مؤلفه‌های سند تحول است. هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست در رتبه بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و مجالی ایجاد می‌کند تا معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.

وی رأی مجلس نسبت به این موضوع را در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها توصیف کرد و افزود: اختصاص رتبه‌بندی افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان سایر دستگاه‌ها برخوردار شوند و تلاش می‌کنیم قبل از پایان کار دولت این طرح اجرایی شود.

کاهش فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان و افزایش فوق العاده ویژه از دیگر موضوعاتی بود که حاجی میرزایی به آن اشاره و اظهار کرد: سازمان امور اداری دستوری صادر کرده که به محض تصویب، این طرح هم اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش هفت نفر از فرهنگیان استان سمنان به نمایندگی از مربیان پرورشی، مربیان پیش دبستانی و آموزگاران دوره‌های ابتدایی، دبیران و هنرآموزان و مدیران دوره‌های ابتدایی و متوسطه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

حاجی میرزایی همچنین با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس گفت: تلاش ما باز شدن مدرسه در سال آینده است که لازمه این کار واکسیناسیون معلمان است و این موضوع مهم از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که کرونا در فرآیند آموزش ایجاد کرده، گفت: ارائه آموزش در این شرایط کمی دشوار شده اما با وجود همه محدودیت‌ها، امر تعلیم و تربیت معلق نماند و در بستر مجازی به فعالیت کیفی خود ادامه داد.

وزیر آموزش و پرورش به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به این نهاد و اجرای سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش دارند و آینده کشور در گروی نظام تعلیم و تربیت است. از این‌رو سند تحول بنیادین ظرفیتی مهم است که مورد تأیید معظم له قرار گرفته و اولویت این نهاد هم اجرای درست مفاد این سند است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای کار چرخش از آموزش به سمت تربیت است، افزود: بخش‌های تربیتی شامل بخش اخلاقی، عبادی، اجتماعی و اقتصادی و بدنی از چارچوب‌های این سند است.

کد خبر 499715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.