شناسایی ۲۹ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در هفته گذشته

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه تنها در یک هفته گذشته ۲۹ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز شناسایی شده است، گفت: همه مراکز شناسایی شده شخصی و متعلق به افراد بوده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، محمدحسن متولی زاده، اظهار کرد: تنها در یک هفته گذشته ۲۹ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همه مراکز شناسایی شده شخصی و متعلق به افراد بوده‌اند.

مدیرعامل توانیر درباره نحوه شناسایی مرکزهای غیرمجاز استخراج رمز ارز خاطرنشان کرد: ابعاد این دستگاه‌ها کوچک است و در عین حال افراد از راه‌های پیچیده‌ای به تأمین برق غیرقانونی این دستگاه‌ها مراکز یا دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که کار شناسایی را سخت‌تر می‌کند.

متولی زاده گفت: بیشتر این مراکز از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند و باعث فشار مضاعفی به شبکه می‌شوند.

وی نوسان‌های قیمتی رمز ارزها را یکی از مهمترین دلایل سوق پیدا کردن افراد به سمت رمز ارزها برشمرد.

مدیرعامل توانیر درباره اینکه میزان استخراج رمز ارزها در ایران چقدر است ادامه داد: ما بر اساس اطلاعات مراکز بین‌المللی که استخراج رمز ارزها در جهان را رصد می‌کنند، صحبت می‌کنیم و بر پایه آمارهای این مراکز، ۱۰ درصد از کل ماینینگ جهان در ایران انجام و حدود دو هزار مگاوات را شامل می‌شود.

متولی زاده با اشاره به این که امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف برق هستیم، افزود: این میزان رشد در تاریخ صنعت برق ایران و شاید جهان بی سابقه باشد.

وی با اشاره به این که در چند روزی که خاموشی داشتیم، ۹۵ درصد از برق کشور تأمین شد و تنها ۵ درصد قابل تأمین نبود، گفت: ما همه سعی خود را برای جلوگیری از قطعی برق انجام می‌دهیم ولی بدون همکاری مردم این کار امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به نقش سازنده رسانه‌ها در آگاه سازی مردم گفت: اگر همه در تنظیم درجه دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کند کولرهای آبی با صنعت برق همکاری و حتی یک لامپ اضافی را خاموش کنیم، مشکلی در تأمین برق وجود نخواهد داشت.

کد خبر 499682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.