راه‌اندازی اولین نیروگاه خورشیدی برای محرومان در استان اصفهان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان از راه اندازی اولین نیروگاه خورشیدی برای محرومان در استان اصفهان خبر داد.

مهدی ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نصب ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی برای محرومان در اصفهان، اظهار کرد: این طرح در بودجه ۱۳۹۹ مصوب مجلس شده بود، بر این اساس قرار بود ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی در کل کشور برای محرومان با وام قرض‌الحسنه توسط سازمان بسیج سازندگی، ساخته شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه، تا دی ماه سال گذشته، بودجه لازم برای تأسیس این نیروگاه‌ها را اختصاص نواده بود، در نهایت با موافقت این سازمان، قرار شد به جای ۱۰۰ هزار نیروگاه، ۱۰ هزار نیروگاه در استان‌ها راه‌اندازی شود که سهم استان اصفهان از این تعداد، ۸۰۰ نیروگاه بوده است.
 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: بر اساس توافقی که با سازمان بسیج سازندگی و سپاه استان اصفهان انجام شد، سایت ebsvam برای ثبت تام افراد در نظر گرفته شد، بیش از هزار و ۲۰۰ نفر تا پایان سال قبل در این سامانه ثبت نام کردند.

ثقفی افزود: میزان محرومیت ثبت نام کنندگان توسط بسیج بررسی شد و افرادی که مورد تأیید قرار گرفتند به بانک‌ها برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه معرفی شدند، بخش اجرایی راه‌اندازی نیروگاه‌ها نیز به شرکت توزیع برق استان اصفهان واگذار شد.

وی ادامه داد: تجهیزات این نیروگاه‌ها به صورت انبوه خریداری شد که قیمت کمتری نسبت به قیمت بازار داشته و در مجموع، هزینه اینورتر و پنل‌های خورشیدی برای هر متقاضی ۵۰ میلیون تومان شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: علاوه بر این لازم است متقاضیان مبلغ ۱۵ میلیون تومان آورده برای راه‌اندازی نهایی نیروگاه‌ها پرداخت کنند.

ثقفی افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه‌ها از پنجشنبه_ ۱۳ خردادماه_ آغاز شد، اولین نیروگاه این طرح نیز در منطقه آران و بیدگل نصب شده و به شبکه متصل خواهد شد.

ثقفی افزود: تا دو ماه آینده نیز احداث ۸۰۰ نیروگاه در قالب این طرح به پایان خواهد رسید، حداکثر در چهار سال سرمایه تأسیس این نیروگاه به بهره بردار آن باز می‌گردد، همچنین از ابتدا ماهیانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بابت خرید انرژی به این افراد پرداخت می‌شود که حدود ۸۵۰ هزار تومان آن قسط وام بوده و مابقی نیز در اختیار خودشان قرار خواهد گرفت، بنابراین این نیروگاه‌ها از ابتدا درآمدزایی دارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها این طرح هنوز اجرایی نشده است، استان اصفهان در اجرای این طرح پیشتاز بوده و فاز اجرایی این طرح برای اولین بار در اصفهان اجرایی شده است.

کد خبر 499665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.