آتن یونان درصدد گسترش فضاهای سبز شهری

پایتخت یونان به زودی و در پیروی از جنبش سبزسازی شهرهای جهان، به زودی از تمام فضاهای مرده خود برای گسترش پوشش‌های گیاهی بهره خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات آتن ادعا کرده که تا چند سال آینده از پایتخت یونان، جنگلی کاملاً سبز به وجود خواهند آورد که در آن تمام مردم به هوای پاک دسترسی کافی دارند. استفاده از فضاهایی که تا کنون خیلی مورد استفاده قرار نگرفته، در اولویت شهردار آتن برای رسیدن به هدف خود قرار خواهد داشت که در این راستا، اخیراً یکی از مناطق دور افتاده و فراموش شده شهر به طور آزمایشی به فضایی سبز تبدیل شد. استقبال مردم از این فضای سبز زیبا و افزایش پویایی باورنکردنی در میان آنان، مقامات پایتخت یونان را به دادن وعده برای تبدیل سایر فضاهای مرده شهر به پوشش‌های گیاهی سوق داد.

آتن یونان در صدد گسترش فضاهای سبز شهری

پارک جدیدی که به طور آزمایشی در یکی از فضاهای مرده شهر احداث شده، فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع را در بر گرفته و به همین دلیل، از نظر مردم شهر یک پارک جیبی به حساب می‌آید. ایجاد این فضای سبز منحصر به فرد مزایای بسیاری برای شهر و شهروندان در پی داشته که از مهم‌ترین فواید آن برای ساکنان منطقه می‌توان به فراهم آمدن امکان استراحت، تفریح، برقراری تعامل با دیگران و لذت از طبیعت سبز در یک منطقه مسکونی بتنی اشاره کرد.

علاوه بر این، پس از احداث پارک جیبی جدید، تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا در منطقه به حداقل رسیده و مقامات به اهداف خود برای توسعه پایدار شهری نزدیک‌تر شده‌اند.

بد نیست بدانید که شهردار آتن از افزودن تعداد هفت درخت جدید و ۲۵۰ گیاه رونده در آینده نزدیک خبر داده و مدعی شده است از این فضای سبز کوچک، جنگلی اعجاب‌انگیز خواهد ساخت که می‌تواند به عنوان مقصدی برای گردشگری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

آتن یونان در صدد گسترش فضاهای سبز شهری

کد خبر 499653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.