شهرداری اصفهان استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ مدیریت مصرف انرژی را دریافت کرد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از دریافت استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در حوزه مدیریت مصرف انرژی توسط شهرداری اصفهان خبر داد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیریت انرژی همانند دیگر رویکردهای مدیریتی در چارچوب یک سیستم مدیریت قابل استقرار در سازمان‌ها است.

وی با بیان اینکه سیستم مدیریت انرژی بر اساس ایزو ۵۰۰۰۱ ابزاری برای بهبود مستمر در زمینه مصرف، کارایی و انتخاب منابع انرژی است، افزود: با استقرار سیستم مدیریت انرژی ساختارهای الزام‌آور به منظور نهادینه سازیِ طرح‌ریزی کاهش هزینه‌های مصرف انرژی، استفاده بهینه از انرژی، کاهش دفع آلاینده‌های زیست محیطی، تأمین میزان انرژی مناسب با کیفیت و هزینه مورد نظر ایجاد می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به دریافت استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در حوزه مدیریت مصرف انرژی، تصریح کرد: شهرداری اصفهان با توجه به نوع خدمات در گستره تأسیسات و تجهیزات خود و ارائه خدمات در بیش از ۵۰۰ پارک شهری همچنین نورپردازی و روشنایی اماکن عمومی و ابنیه تاریخی آبنما های متعدد و دیگر تاسیساتی که مستعد مصرف انرژی هستند خود را مکلف به رعایت استانداردهای بین المللی و ملی می‌داند.

وی ادامه داد: با توجه به سلسله اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری انجام شده در سه سال گذشته در حوزه مدیریت مصرف انرژی انجام مطالعات امکان‌سنجی دریافت استاندارد مدیریت مصرف انرژی در برنامه شهرداری قرار گرفت که پس از ممیزی نهایی توسط شرکت‌های معتبرِ استقرار استاندارد انرژی، شهرداری اصفهان موفق به استقرار استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ شد.

امیری با اشاره به هدف اجرای استاندارد ISO 50001 در تأسیسات شهری، گفت: این استاندارد در برگیرنده الزامات اجرا، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت انرژی است که هدف آن توانمندسازی شهرداری جهت دستیابی به راهکاری جهت بهبود عملکرد انرژی شامل کارایی، استفاده و مصرف انرژی است.

وی تاکید کرد: از این پس همه اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری طراحی شبکه‌های تأسیسات و انتخاب تجهیزات در سطح شهر بر اساس این استاندارد انجام خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای استاندارد ISO 50001 به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر می‌شود گفت: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش هزینه انرژی و سایر پیامدهای مرتبط با محیط زیست از طریق مدیریت نظام مند انرژی بخشی از نتایج پیاده شده صحیح و اصولی مبانی این استاندارد در هر سازمانی است.

وی در خصوص تأثیر اجرای استاندارد ISO ۵۰۰۰۱ در شهرداری اصفهان گفت: اجرایی شدن استاندارد ISO ۵۰۰۰۱ مدیریت شهری را قادر می‌سازد که با اجرای اقدام ضروری برای بهبود عملکرد انرژی خود و ارائه انطباق سیستم با الزامات این استاندارد بین المللی، تعهدات اشاره شده در خط مشی را محقق کند.

امیری افزود: پیاده شدن استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در حوزه مدیریت مصرف انرژی فرصت‌های مناسبی برای مدیریت شهری جهت انعطاف پذیری بیشتر در خصوص هزینه‌های شهرداری و مصارف انرژی فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته نیز شهرداری اصفهان موفق به دریافت جایزه معتبر ملی انرژی از سازمان مدیریت صنعتی کشور شد و این نقطه عطفی در جهت کاهش مصرف انرژی و هزینه توأم با افزایش خدمات است.

کد خبر 499645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.