کاندیداها به جای خط کردن اقتصاددان‌ها، برنامه ارائه کنند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در حال حاضر کشور در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برد و کاندیداها باید به جای خط کردن اقتصاددان‌ها، نسخه اقتصادی خود برای کشور را مطرح کنند.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد سطح کیفی مناظرات انتخاباتی اظهار کرد: سطح کیفی و آرایش کاندیداها در مناظرات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به مناظرات انتخاباتی در سال‌های ۸۸،۹۲ و ۹۶ تفاوت دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل کاهش سطح کیفی مناظرات انتخاباتی، رتبه پایین کاندیداهای انتخاباتی همچنین ضعف در برگزاری مناظرات انتخاباتی است. صداوسیما با توجه به تجربه ۱۲ ساله که در برگزاری مناظرات انتخاباتی کسب کرده، همچنان در برگزاری مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری ناتوان است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: پرسیدن سوالی واحد از تمامی کاندیداهای در مناظرات انتخاباتی از وضعیت فعلی بهتر است؛ زیرا در حال حاضر کاندیداها با بی اعتنایی به محوریت سوال، حرف‌های خود را می‌زنند بنابراین بهتر است مناظرات به صورت موضوعی پیش برود.

مهاجری یادآور شد: سوالاتی که صدا و سیما برای مناظرات انتخاباتی طراحی کرده است به درد سمینارهای تخصصی می‌خورد؛ این که کاندیداها بخواهند در ۳ الی ۴ دقیقه در مورد راه‌های مبارزه با فساد و تورم و مشکل کاهش جمعیت و.. صحبت کنند در نظر مردم نوعی شوخی تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رفت برخی کاندیداها که مدعی بودند حدود ۸ سال در دولت سایه روی موضوعات به صورت تخصصی کار کردند، برنامه‌های دقیق‌تری ارائه می‌کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: برخی نامزدهای انتخاباتی، تنها با اهدافی مشخص به دنبال ایجاد تنش در روند مناظرات انتخاباتی هستند و هیچ‌گونه برنامه‌ای برای دولت خود تا به امروز ارائه نکرده‌اند.

مهاجری خاطرنشان کرد: آقایان همتی و مهرعلیزاده هنوز در شوک رد صلاحیت‌ها هستند و تا امروز برنامه‌ای مدون از دولت خود ارائه نکرده‌اند، اما باید توجه داشت که در حال حاضر کشور در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برد و کاندیداها باید به جای خط کردن اقتصاددان‌ها، نسخه اقتصادی خود برای کشور را مطرح کنند.

کد خبر 499628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.