کرونا، ترتیب بهترین شهرهای جهان را کاملا تغییر داد

وین پایتخت اتریش که به مدت چند سال پی در پی به عنوان زیست‌پذیرترین شهر جهان شناخته می‌شد، طی دوران کرونا جایگاه خود را به شهرهای دیگر واگذار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به مدت چندین دهه، شهرهای اروپایی با طراحی‌ها و استراتژی‌های منحصر به فرد خود، جایگاه زیست‌پذیرترین شهرهای جهان را از آن خود کرده بودند با این حال شیوع کووید -۱۹ شاخص‌های زیست‌پذیری شهری را به طور قابل توجهی تغییر داد به عنوان مثال وین اتریش از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی شناخته شده بود که البته بر اساس معیارهای جدید در سال ۲۰۲۱، جایگاه دوازدهم را از آن خود کرد.

البته از آنجا که شیوع بیماری کووید -۱۹ تمام زندگی بشر در کره خاکی را متحول کرد پس جای تعجب نیست که اثرات خود را بر تعیین شاخص‌های زیست‌پذیرترین شهرهای جهان نیز تغییر دهد با این حال چیزی که باعث شگفتی همگان شد این است که بهترین شهرهای جهان طی یک یا حتی دو دهه گذشته، از نظر کیفیت زندگی در رده‌های بسیار پایین‌تری قرار گرفت. میزان مدیریت مقامات هر شهر در مهار کرونا، مهم‌ترین شاخص برای انتخاب زیست‌پذیرترین شهر جهان در سال جاری به شمار می‌رفت که وین اتریش موج دوم و سوم شیوع بیماری را با شدت زیادی تجربه کرد و همین اتفاق، آن را در جایگاه دوازدهم لیست قرار داد.

کرونا ترتیب بهترین شهرهای جهان را کاملا تغییر داد

از سوی دیگر، شرایط مراقبت سلامت مؤلفه دیگری در تعیین بهترین شهر جهان برای زندگی به حساب می‌آمد که در این راستا، شهرهایی نظیر پراگ در جمهوری چک و آتن یونان، طی دوران کرونا هر روز وضعیتی بحرانی‌تر از قبل را تجربه کردند و همین امر، آن‌ها را در جایگاه‌های پایین‌تری از لیست زیست‌پذیرترین شهرهای دنیا قرار داد.

جالب است بدانید که شهرهای آلمانی بیشترین سقوط را در جدول زیست‌پذیرترین شهرهای جهان طی یک سال گذشته تجربه کردند و با کمال تعجب، هامبورگ جایگاه چهل و هفتم، فرانکفورت رده سی و نهم و دوسلدورف جایگاه پنجاهم زیست‌پذیرترین شهرهای جهان را از آن خود کرد.

البته همه شهرهای اروپایی نیز وضعیت یکسانی را تجربه نکردند به عنوان مثال، شهرهای اسپانیایی مادرید و بارسلونا به علت مراقبت‌های سلامت موفق خود هر یک توانست ۲۵ امتیاز را از آن خود کند اما همچنان جایی از ۱۰ شهر زیست‌پذیر جهان را از آن خود نکرد. اوکلند نیوزلند، اوساکا ژاپن، آدلاید استرالیا، ولینگتون نیوزیلند و توکیوی ژاپن، این بار رتبه‌های یک تا پنجم شهرهای زیست پذیر جهان را از آن خود کردند.

کرونا ترتیب بهترین شهرهای جهان را کاملا تغییر داد

کد خبر 499608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.