۳۳۲ هکتار جنگل و مرتع در کردستان طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال تاکنون ۳۶ فقره آتش‌سوزی در جنگل و مراتع استان رخ داده است.

به گزارش ایمنا، سعدی نقشبندی، اظهار کرد: امسال تاکنون ۳۶ فقره آتش‌سوزی در جنگل و مراتع استان رخ داده است که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگل‌ها در سطح ۳۲۲ هکتار از اراضی استان شده است.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۱۸۷ فقره حریق در اراضی استان اتفاق افتاد که در نتیجه آن هزار و ۴۴۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان تصریح کرد: امسال تاکنون ۲۶ فقره پرونده قاچاق چوب در استان تشکیل شده است که طی آن ۱۱۵ متر مکعب چوب نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

نقشبندی افزود: سال گذشته نیز ۹۳ فقره تشکیل پرونده برای قاچاقچیان چوب و زغال در استان تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داد شد که منجر به کشف و ضبط ۵۰۴ متر مکعب چوب و همچنین ۳ هزار و ۱۲۹ کیلوگرم زغال شد.

او از همیاران طبیعت، دهیاران و عموم مردم خواست، هرگونه تخلف و قاچاق چوب را به این اداره اطلاع دهند تا سریعاً نیروهای یگان حفاظت با همکاری پلیس وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان حفاظت و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها را وظیفه‌ای خطیر دانست و گفت: متخلفان غیرمجاز در صورت قاچاق هرگونه چوب قطع شده با برخورد جدی روبرو خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 499602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.