سیاست اصلاح طلبان اصفهان برای شرکت در انتخابات شورای شهر

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان علیرغم رد صلاحیت‌های گسترده، تنها برای مردم تمام تلاش خود را برای ارائه لیست انتخاباتی به کار گرفت تا صدای مردم در مدیریت شهری را زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ناظم زاده شامگاه چهارشنبه -۱۹ خردادماه- در نشست خبری ستاد اصلاح طلبان اصفهان اظهار کرد: طی جلساتی متعدد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان، تنها برای مردم به این نتیجه رسیدیم که لیستی برای انتخابات شورای اسلامی شهر ارائه کنیم.

وی افزود: لیست ۱۳ نفره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ساعاتی پیش بسته شد. تا پیش از این احتمال می‌رفت که جبهه اصلاحات ایران به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده کاندیداهای اصلاح طلب انتخابات شورای اسلامی شهر، قادر به ارائه لیست انتخاباتی نباشد؛ زیرا در در ابتدای بررسی صلاحیت کاندیداهای، تمامی داوطلبان اصلاح طلب توسط هیئت اجرایی و نظارت شهرستان اصفهان رد صلاحیت شده بودند.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان تصریح کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان علیرغم رد صلاحیت‌های گسترده، تنها برای مردم تمام تلاش خود را برای ارائه لیست انتخاباتی به کار گرفت تا صدای مردم در مدیریت شهری را زنده نگه دارد. طی پیگیری‌های مکرر شورای هماهنگی در ابتدا فهرستی ۵ نفره از کاندیداهای اصلاح طلب فراهم شد، در صورتی که جریان رقیب مدت‌ها قبل لیست‌های انتخابات خود را مشخص کرده و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خود را آغاز کرده بود.

ناظم زاده یادآور شد: در حالی که جریان رقیب هفته هاست تصویر کاندیدای ریاست جمهوری منتخب خود در بنرهای تبلیغاتی شورای شهر را در سطح شهر نصب کرده‌، اما جبهه اصلاحات ایران هنوز کاندیدای واحدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد؛ زیرا تمامی کاندیداهای منتسب به این جبهه رد صلاحیت شدند و اینها همه نشان دهنده مظلومیت اصلاح طلبان است.

وی ادامه داد: در حالی که اصلاح طلبان در طی ۴ سال گذشته مدیریت شهری اصفهان را در اختیار داشتند، اما امروز ستاد انتخابات آنها به جای ستادی لوکس، در یک مکان استیجاری با امکانات حداقلی برپا شده است که این موارد نشان دهنده پایبندی ما به آرمان و ارزش‌هایمان است.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان بنا به تعهدی که به مردم دارد، ساعات‌ها برای رسیدن به یک لیست مشترک تلاش کرد و نهایتاً به لیستی دست یافت که می‌تواند از آن به عنوان یک لیست اصلاح طلب دفاع کند؛ زیرا تمامی اعضا این لیست ۱۳ نفره از سوی احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان هستند و میثاق نامه‌ای را امضا کردند که نشان دهنده پایبندی این اعضا به ارزش‌های اصلاح طلبان است.

ناظم زاده افزود: در لیست انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان بر خلاف لیست‌های انتخاباتی جریان رقیب، نقش جوانان پررنگ بوده و حدود ۳۰ درصد با بانوان بسته شده است هرچند که احتمال دارد در آینده حدود ۵۰ درصد از لیست انتخاباتی اصلاح طلبان را بانوان تشکیل دهند؛ زیرا این قشر نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل داده‌اند. این امکان در این دوره از انتخابات به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده از ما گرفته شد.

وی تصریح کرد: لیست انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان برآمده از وضع موجود اصلاح طلبان است. ما تنها برای مردم تمام تلاش خود را جهت تشکیل یک فهرست مشترک به کار گرفتیم.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان یادآور شد: فهرست اصلاح طلبان در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان عبارتند از: علیرضا نصر، علیرضا مهدی، کوروش خسروی، شیرین طغیانی، احسان امینی، حسین دهقانی، بیتا جعفری، الهام داوری، احمد سعادت، فرهاد رحیمی، قدرت الله افتخاری، داریوش وکیلی، علیرضا ناظریان.

ناظم زاده ادامه داد: میانگین سنی فهرست اصلاح طلبان در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان حدود ۱۰ سال نسبت به دوره پنجم کاهش یافته است؛ زیرا بر جوان‌تر شدن اعضا لیست تاکید داشتیم.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی جبهه اصلاح اصفهان علیرغم پیگیری‌های مکرر و اعتراضات فراوان به استانداری اصفهان، علما و نمایندگان مجلس هرگز برای تأیید صلاحیت کاندیداهای خود به کسی التماس نکرد.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان یادآور شد: طی مراحل بستن لیست انتخاباتی، احسان امینی به عنوان یک چهره جوان اصلاح طلب توانست بیشترین رأی را برای حضور در لیست انتخاباتی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان کسب کند؛ این موضوع حاصل نگاه جدید اصلاح طلبان است که معتقدند جوانان می‌توانند گره‌های بیشتری را از مشکلات شهر باز کنند.

ناظم زاده تصریح کرد: اشخاصی مانند نصیر ملت و کوروش محمدی از جمله افرادی بودند که در ساعات پایانی صلاحیتشان تأیید شدند و طی رأی‌گیری که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان انجام شد، نتوانستند برای حضور در لیست آرا لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار است اصلاح طلبان بر اساس اصل پیروزی در انتخابات تصمیم‌گیری کنند، نباید با توجه به شرایط ایجاد شده فهرستی ارائه می‌کردند، اما باید توجه داشت که مردم تمایل به انتخابات کاندیداها بر اساس لیست‌ها دارند؛ هرچند که بر اساس نظرسنجی‌ها، در این دوره از انتخابات با کاهش مشارکت روبه‌رو هستیم. انتخابات شورای شهر متفاوت با ریاست جمهوری است.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان تصریح کرد: علیرغم تبلیغات زود همگام جریان رقیب در سطح شهر، عملکرد موفق ٤ ساله اصلاح طلبان در مدیریت شهری، پیش روی مردم بوده و این موضوع تا حدودی وظیفه تبلیغاتی اصلاح طلبان را سبک کرده است؛ همچنین ستاد انتخاباتی ما از ماه‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده و با اقشار مختلف مردم جلساتی را در زمینه‌های مختلف داشته و تمام تلاش خود را در جهت نمایندگی کردن مردم به کار گرفته است؛ بنابراین در تبلیغات انتخاباتی از جریان رقیب عقب نیستیم.

ناظم زاده خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان از تعدادی احزاب و اشخاص حقیقی اصلاح طلب تشکیل شده که لیست‌های انتخاباتی توسط این اعضا مشخص می‌شود؛ بر همین اساس مسئولیت عملکرد اعضای لیست انتخاباتی خود را می‌پذیرد و قطعاً اگر اعتراضی نسبت هر یک از اعضا مطرح شود، شورای هماهنگی نسبت به این اعتراضات اقدام خواهد کرد.

کد خبر 499567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.