دانمارک برای رفاه بیشتر سالمندان سرمایه‌گذاری می‌کند

دولت دانمارک اعلام کرده که به زودی بودجه مضاعفی را در اختیار مدیران هر شهر قرار خواهد داد تا برای مراقبت هر چه بیشتر افراد سالمند مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایجاد شهرهای دوستدار سالمند طی چند سال گذشته از اهمیت بسیار بالایی در اغلب نقاط دنیا برخوردار شده و مقامات تلاش کرده‌اند طراحی‌های شهری را تا جای ممکن بهبود بخشند تا رفاه این گروه سنی را تأمین کنند. در این راستا، دولت دانمارک پا را فراتر از طراحی شهری نهاده و مدعی شده که به زودی هزینه قابل توجهی را در اختیار برنامه‌ریزان هر شهر قرار خواهد داد تا برای استخدام نیروهای جدید و آموزش افراد تازه‌کار به منظور مراقبت بیشتر از افراد مسن مورد استفاده قرار دهند. وزیر امور اجتماعی و رفاه سالمندان نیز ادعا کرده‌اند که از این پس، افراد بزرگسال سراسر کشور از امکانات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد و به بهترین شکل ممکن، تحت مراقبت نیروهای کاری مسئولیت‌پذیر تازه‌نفس قرار خواهند گرفت.

دولت دانمارک اعلام کرده که تمام شهرهای کشور از بودجه جدید برخوردار خواهد شد با این حال، میزان حمایت مالی برای مراقبت از افراد سالمند به تعداد آن‌ها در هر شهر بستگی خواهد داشت. در واقع، بیش از ۵۷ میلیون یورو برای این منظور در نظر گرفته شده که البته بخش اعظمی از آن به عنوان دستمزد افرادی که به تازگی برای پرستاری از سالمندان به کار گرفته می‌شوند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزیر امور اجتماعی و رفاه سالمندان ادعا کرده که این هزینه تنها مربوط به سال جاری بوده و قرار است هر ساله مبلغ بیشتری به آن افزوده شود. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ این کمک هزینه به ۶۰ میلیون یورو و در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۶۷ میلیون یورو خواهد رسید.

در پی اقدام جدید، دولت دانمارک امیدوار است تا چند سال آینده، نام شهرهای مختلف خود را در لیست بهترین نقاط دوستدار سالمند در جهان به ثبت برساند.

دانمارک برای رفاه بیشتر سالمندان سرمایه‌گذاری می‌کند

کد خبر 499533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.