مشارکت شهروندان پاریسی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی

همزمان با بازگشایی مدارس فرانسه، یک آکادمی اقلیمی در پاریس نیز راه‌اندازی خواهد شد که در آن، مبارزه با تغییرات آب و هوایی به شهروندان آموزش داده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدون شک، پایتخت فرانسه در پی اقدامات بسیاری که تا کنون برای به حداقل رساندن انتشار کربن در پیش گرفته است، در آینده‌ای نه چندان دور نقش پیشرو در مبارزه با تغییرات اقلیمی و آلودگی هوای جهان را ایفا خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اخیراً مقامات شهر برای رسیدن به اهداف پایدار خود در آینده مورد بحث قرار داده‌اند، مسئله آگاه‌سازی شهروندان از خطرات ناشی از انتشار گازهای آلاینده بوده است به همین دلیل، مدیران پایتخت فرانسه طی آخرین جلسه خود برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه تغییرات اقلیمی به توافق نظر رسیدند و از آغاز جلسات آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس خبر دادند.

در آکادمی اقلیمی پاریس، نحوه اتخاذ سبک زندگی سالم، تردد پایدار، حفظ محیط زیست و سایر مسائل مربوطه آموزش داده می‌شود تا نسلی آگاه از پیامدهای رفتار صحیح برای پایداری شهر پرورش داده شود.

مشارکت شهروندان پاریسی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی

آکادمی اقلیمی پاریس در نزدیکی ساختمان قدیمی شهرداری احداث خواهد شد که قرار است در آن کلاس‌های آموزشی متعددی برای سنین مختلف برگزار شود و موضوعات آن حول محور اتخاذ سبک زندگی سالم باشد. در واقع تمام اقشار جامعه یاد خواهند گرفت که موفقیت در رسیدن به اهداف توسعه پایدار در گرو ایجاد تغییراتی اساسی در سبک زندگی است.

در آکادمی جدید پایتخت فرانسه، کارگاه‌های آموزشی متعددی در سراسر هفته برگزار می‌شود که در آن‌ها، ایده‌های مردم جهت کاهش هر چه بیشتر انتشار گازهای آلاینده به اشتراک گذاشته خواهد شد تا از بین آن‌ها، بهترین پیشنهاد برای بهبود کیفیت هوا و به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی برای پیاده‌سازی پروژه‌های جدید برگزیده شود علاوه بر این شرکت کنندگان می‌آموزند که چگونه در زندگی شخصی خود می‌توانند بیشترین کمک را در پایدارسازی شهر بکنند و حتی از نظر مالی برای پیاده‌سازی پروژه‌های خلاقانه خود مورد حمایت سران پایتخت فرانسه قرار خواهند گرفت.

مشارکت شهروندان پاریسی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی

کد خبر 499471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.