آغاز عملیات اجرایی هفت طرح عمرانی در شهرداری رفسنجان

شهردار رفسنجان از آغاز عملیات اجرایی احداث ۶ پارک، بوستان و اجرای طرح صدچشمه در مجموع با اعتباری بیش از ۱۷۸ میلیارد ریال در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد مختاری روز اظهار کرد: ۶ طرح عمرانی شهرداری رفسنجان در قالب احداث بوستان و پارک محله‌ای است و یکی از آنها بوستان خیابان شهید میر افضلی است که احداث این پروژه به همت معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان، پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد دارد و به وسعت ۱۰ هزار و ۱۰۰ مترمربع و با اعتبار بیش از ۱۷ میلیارد ریال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این بوستان در محله رحمت آباد رفسنجان واقع شده و با هدف افزایش سرانه فضاهای سبز شهری و نیز ایجاد نشاط برای شهروندان در حال احداث است.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: در طرح احداث بوستان خیابان شهید میرافضلی رفسنجان ایجاد فضای مناسب برای کودکان و سالمندان در نظر گرفته شده ضمن اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای سبز در این بوستان ایجاد خواهد شد.

مختاری در تشریح پنج طرح پارک محله‌ای خاطرنشان کرد: احداث بوستان در بلوار شهید محمدی با متراژ چهار هزار مترمربع، پارک محله‌ای در خیابان مصطفی خمینی با متراژ یکهزار و ۲۰۰ متر مربع، پارک محله‌ای در خیابان دکتر حسابی با متراژ چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع، پارک محله‌ای در خیابان نظا مهندسی با مساحت چهار هزار و ۷۰۰ متر مربع و بوستان محله‌ای در خیابان شهید محمدی با مساحت چهار هزار متر مربع در حال انجام است.

وی افزود: در مجموع با اجرای این پنج پارک محله‌ای ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای سبز در رفسنجان ایجاد خواهد شد و این پنج بوستان با اعتبار بیش از ۷۱ میلیارد ریال احداث می‌شوند.

تمدید تخفیف ۲۰ درصدی عوارض شهرداری پایان خرداد

شهردار رفسنجان همچنین از تمدید تخفیف ۲۰ درصدی عوارض شهرداری تا پایان خردادماه جاری خبر داد و گفت: این عوارض می‌تواند عوارض ساختمان، تراکم، کسب و پیشه و تغییر کاربری باشد و شهروندان می‌توانند از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کرده و با مشارکت مطلوب خود نقش بسزایی در توسعه و آبادی شهر داشته باشند.

مختاری اضافه کرد: همکاری و مشارکت شهروندان در پرداخت به موقع عوارض نوسازی و عمران شهری موجب خواهد شد مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های خود سریع‌تر گام بردارد.

وی ادامه داد: به مناسبت دهه کرامت و به منظور رفاه حال شهروندان پیشنهادی مبنی بر تمدید تخفیفات عوارض تا پایان خردادماه از طرف شهرداری تقدیم شورای اسلامی شهر شد که پس از بررسی در جلسه ۱۹۴ شورای اسلامی شهر با این پیشنهاد موافقت شد.

آغاز عملیات اجرای طرح گردشگری صد چشمه

مسئول گردشگری و مجری طرح صد چشمه شهرداری رفسنجان نیز گفت: رودخانه شور در دل شهر قرار دارد و به مکانی برای تخلیه زباله‌های ساختمانی تبدیل شده است که برای ساماندهی این رودخانه طرح صد چشمه به طول ۲ کیلومتر در ۹ فاز در این رودخانه اجرا می‌شود تا هم مردم بتوانند از منظره زیبا و گردشگری آن بهره مند شوند هم اینکه این محل از زباله‌های ساختمانی پاکسازی شود.

سید مصطفی ترابی اظهار کرد: قرار است طرح صد چشمه در ۹ فاز اجرا شود که فاز اولیه در قالب حوضچه‌های آرامش اجرا شده و ۲ فاز دیگر هم در قالب کف سازی و پلکانی شدن دیواره‌های رودخانه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این مرحله ضمن اجرای کف سازی، دیواره‌های رودخانه هم به صورت پلکانی ساخته خواهد شد که طی ۲ ماه آینده این ۲ فاز تکمیل خواهند شد و اجرای فازهای بعدی آغاز خواهد شد.

وی اقدامات دیگر این طرح را در فازهای بعدی شامل ایجاد مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، گذر گردشگری و … عنوان کرد و افزود: پارکی هم نزدیک این رودخانه وجود دارد که مردم می‌توانند ضمن برخورداری از صد چشمه از آن پارک هم استفاده کنند و لحظاتی شاد را به ارمغان ببرند.

ترابی خاطرنشان کرد: در بستر رودخانه ساختمان سازی نخواهیم داشت و به گونه‌ای فازها طراحی شده‌اند که در صورت طغیان سیلاب، آب به زیرساخت‌های این طرح آسیبی نرساند و آب به دشت هدایت شود.

وی گفت: برای اجرای پروژه صد چشمه اعتباری حدود ۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و با اجرای این طرح، شهر رفسنجان به یک فرصت و ظرفیت گردشگری، تفریحی و خدماتی تبدیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 499448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.