کلاهبرداری تحت پوشش ستاد انتخاباتی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری برخی افراد سودجو با نام و اعتبار کاندیدای ریاست جمهوری و ستاد انتخاباتی آنها از هموطنان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار کرد: افراد سودجو با ساخت اکانت کاربری جعلی در پیام‌رسان واتس‌اپ با نام کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری و انتساب خود به ریاست و یا اعضای ستاد انتخابات کاندید ریاست جمهوری با کاربران تماس مجازی و آنلاین می‌گیرند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: کلاهبرداران با طعمه‌های خود به عنوان " برنده شدن در قرعه کشی حامیان ستاد انتخاباتی " تماس می‌گیرند و با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب خوردگان نسبت به برداشت از حساب آنها اقدام می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با توجه به رصدهای صورت گرفته و گزارش‌های متعدد مردمی به این پلیس مشخص شده در بعضی اوقات این افراد با استفاده از ترفندهای مختلف، مشخصات خانوادگی و حتی شماره حساب قربانیان را نیز به دست آورده و با جلب اعتماد آنان کدهای تأیید بانکی را نیز گرفته و حساب آنها را خالی می‌کنند.

پاشایی ضمن بیان اینکه علیه این مجرمان در این حوزه تشکیل پرونده داده شده است، از شناسایی و دستگیری یکی از متهمان با هویت معلوم در این خصوص خبر داد و از عموم مردم خواست در صورت فریب و یا برداشت وجه بدین شیوه از حساب بانکی آنها، ضمن طرح شکایت در مراجع قضائی و مراجعه به پلیس فتا نسبت به پیگیری شکوائیه خود اقدام کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این گونه ترفندها را نخورند و با تنظیمات امنیتی بر روی پیام‌رسان‌ها و گوشی تلفن همراه خود، دسترسی افراد غریبه را محدود کرده و همواره آگاه باشند که هیچ کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا از این طریق با کاربران تماس برقرار نخواهند کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مصادیق تخلفات سایبری انتخابات ۱۴۰۰ موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارید.

کد خبر 499445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.