امیدی: مذاکرات وین، آخرین فرصت دیپلماسی دولت است

یک تحلیلکر مسائل بین‌الملل گفت: مذاکرات وین آخرین فرصت دیپلماسی این دولت است؛ بنابراین دستگاه دیپلماسی تمام تلاش خود را جهت به ثمر رسیدن مذاکرات تا پایان دولت دوازدهم به کار خواهد گرفت.

علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد روند مذاکرات وین اظهار کرد: در حال حاضر تمامی شواهد و اخبار نشان دهنده آن است که مذاکرات برجامی وین رو به پیشرفت قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر تمامی کشورهای عضو برجام به اضافه آمریکا نسبت به روند مذاکرات برجامی در وین ابراز امیدواری کرده‌اند؛ اراده سیاسی قوی از طرف ایران و آمریکا برای احیای برجام وجود دارد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: تیم مذاکره کننده آمریکا نگران است با توجه به پایان اولتیماتوم و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر اقدام راهبردی علیه تحریم‌ها، تهران به صورت کلی از معاهده بین‌المللی برجام خارج شود.

امیدی تاکید کرد: امروز جمهوری خواهان در مجلس سنا و لابی‌های صهیونیستی در آمریکا تمام تلاش خود را در جهت برهم زدن روند مذاکرات وین به کار گرفته و مدام به دولت فشار وارد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات وین آخرین فرصت دیپلماسی این دولت است؛ بنابراین دستگاه دیپلماسی تمام تلاش خود را جهت به ثمر رسیدن مذاکرات تا پایان دولت دوازدهم به کار خواهد گرفت.

کد خبر 499396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.