کودکان تا چه میزان در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان نیز همانند بزرگسالان در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند، اما ممکن است نوع خفیف بیماری یا کرونای بدون علامت را تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان هشدار داده‌اند که موج سوم بیماری کووید -۱۹ به احتمال بسیار زیاد کودکان بیشتری را تحت تأثیر قرار خواهد داد. افراد می‌توانند با بهبود از بیماری یا دریافت واکسن، ایمنی لازم را در برابر بیماری کووید -۱۹ کسب کنند. تعداد زیادی از بزرگسالان در موج اول و دوم شیوع ویروس به بیماری مورد نظر مبتلا شدند. تعداد کودکانی که در موج دوم شیوع ویروس کرونا بیمار شدند بیشتر از کودکانی بود که تحت تأثیر موج اول بیماری قرار گرفتند. در ادامه به پاسخ سوالاتی در زمینه ارتباط بین بیماری کووید -۱۹ و کودکان می‌پردازیم:

آیا گونه‌های جدید ویروس کرونا برای کودکان خطرناک‌تر است؟

جهش‌های جدید ویروس کرونا به ویژه گونه B.1.167 کودکان زیادی را در بعضی از کشورها مانند سنگاپور تحت تأثیر قرار داده است. گونه B.1.1.7 کشنده‌تر از گونه اصلی است به طوری‌که کشندگی آن ۶۰ درصد گزارش شده است البته آمار دقیقی مبنی بر تعداد کودکان مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در دسترس نیست. از آنجایی که سیستم ایمنی بدن کودکان نسبت به بزرگسالان قوی‌تر است، معمولاً در معرض نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار نمی‌گیرند.

آیا کودکان کمتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند؟

کودکان به اندازه بزرگسالان در معرض بیماری کووید -۱۹ قرار دارند اما ممکن است نوع خفیف بیماری یا کرونای بدون علامت را تجربه کنند. دلیل این اتفاق ممکن است سیستم ایمنی قوی بدن آن‌ها یا گیرنده‌های ضعیفی باشد که ویروس برای ورود به بدن به آن‌ها متصل می‌شود البته ممکن است کودکان نیز دو هفته پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا "سندروم التهابی چند سیستمی" را نیز تجربه کنند.

آیا علائم بیماری کرونا در میان کودکان و بزرگسالان مشابه است؟

رایج‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ تب (۶۳ درصد) و سرفه (۳۴ درصد) است، پس از آن نیز حالت تهوع و استفراغ (۲۰ درصد) و اسهال (۲۰ درصد) دیگر علائم مربوط به این بیماری است. اغلب کودکان نیز همانند بزرگسالان سرفه و تب را تجربه می‌کنند البته بیشتر کودکان بیماری خفیف تا متوسط را تجربه می‌کنند و تنها چهار درصد آن‌ها به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند. از طرف دیگر علائمی مانند تنگی نفس، کاهش سطح اکسیژن خون و تولید خلط سینه بیشتر در میان بزرگسالان مشاهده می‌شود در حالی که کودکان معمولاً مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ را تجربه می‌کنند.

به طور کلی، کودکان و بزرگسالان در ابتدا درگیر مشکلات گوارشی می‌شوند و به دنبال آن مشکلات تنفسی را تجربه می‌کنندعلاوه بر این احتمال این که بزرگسالان به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا باشند بیشتر است به همین دلیل آن‌ها بیشتر از کودکان در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند.

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که میزان بستری شدن افراد بالای ۸۵ سال به دلیل بیماری کووید -۱۹، ۸۰ برابر بیشتر از افراد بین ۵ تا ۱۷ سال است علاوه بر این میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ در میان افراد بالای ۸۵ سال ۷.۹ برابر بیشتر از کودکان است.

در صورتی که کودکان علائم بیماری کووید -۱۹ را تجربه کردند چه اقدامی باید انجام داد؟

کودکانی که مشکوک به بیماری کووید -۱۹ هستند یا علائم خفیف آن مانند تب، سرفه و التهاب گلو را تجربه می‌کنند می‌توانند در منزل درمان شوند مگر این که فرد به بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، بیماری قلبی، دیابت، دیستروفی ماهیچه‌ای یا صرع مبتلا باشد زیرا این بیماری‌های زمینه‌ای خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد. کنترل بیماری در منزل مانع شیوع هر چه بیشتر آن به دیگران می‌شود.

علائم شدید بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان چیست؟

در صورتی که کودکان علائمی مانند مشکلات تنفسی، درد قفسه سینه، کبود شدن لب و صورت، کاهش میزان ادرار و احساس گیجی را تجربه کردند باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. در صورتی که تست کرونای یک کودک مثبت بود اما والدین به این بیماری مبتلا نبودند می‌توانند از کودک خود مراقبت کنند البته والدین باید هنگام مراقبت از فرزند خود ماسک و دیگر تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش استفاده کنند. لازم است سطوح نیز به صورت مرتب ضدعفونی شود و تا جایی که ممکن است فاصله حداقل دو متری بین فرد آلوده به ویروس و دیگران حفظ شود. در صورتی که یکی از والدین به بیماری کووید -۱۹ آلوده شده باشد باید از فرزند خود دوری کند تا او را در معرض خطر ابتلاء به این بیماری قرار ندهد.

کد خبر 499389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.