وزارت کشور فضا را برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم آماده می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق توضیحات آقای رحمانی فضلی، هدف وزارت کشور برگزاری انتخاباتی امن، سالم و قانونی است.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور جهت بررسی امنیت انتخابات برگزار شد؛ آقای رحمانی فضلی با ارائه گزارشی از پیگیری موضوع امنیت انتخابات تاکید کرد که هدف وزارت کشور برگزاری انتخاباتی امن، سالم و قانونی است و در همین چارچوب موضوعات و مباحث امنیتی در سه مقطع پیش رو مورد بررسی و پیش بینی در ستاد انتخابات کشور قرار گرفته است.

وی افزود: مقطع اول تا روز ۲۸ خرداد و روز انتخابات، مقطع دوم از ۲۸ خرداد ماه تا نیمه مرداد ماه در مراحل گذار دولت و بعد از آن دوران استقرار دولت بعدی از نیمه مرداد تا نیمه شهریور ماه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آقای رحمانی فضلی تاکید کرد که وزارت کشور با مبنا قرار دادن موضوع مشارکت حداکثری، تلاش می‌کند فضا را برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم آماده کند، در همین چارچوب از دی ماه سال گذشته جلساتی با سه مبنای پیشگیری، پیش بینی و مدیریت موضوعات امنیتی، مسائل انتخابات و تأمین امنیت انتخابات تشکیل شده است.

عمویی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، فعلاً نگرانی جدی از لحاظ مباحث امنیتی در انتخابات پیش بینی نمی‌شود و انتظار می‌رود انتخاباتی امن پیش روی داشته باشیم.

وی یادآور شد: ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور گزارشی نیز از اقدامات صورت گرفته در این موضوع ارائه کرد و اعضای کمیسیون نیز با تشکر از اقدامات صورت گرفته در ستاد انتخابات بر ضرورت برگزاری انتخاباتی با نشاط و با مشارکت حداکثری تاکید داشته و خواستار تصویب ساز و کارهایی برای پیش بینی مسائل امنیتی در انتخابات شدند.

کد خبر 499378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.