صادرات نزدیک به یک میلیون تُن شیر خام در سال گذشته

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته حدود یک میلیون تُن شیر خام صادر شده و این صنعت به خوداتکایی رسیده است.

به گزارش ایمنا، مرتضی رضایی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته تولید شیر در ایران به مرز ۱۱.۵ میلیون تُن رسید که نزدیک به یک میلیون تُن آن صادر شد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال تولید شیر به ۱۱.۹ میلیون تُن برسد که این نشانه خوداتکایی در این صنعت و تأمین کامل نیازهای داخلی است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به تولید به ۸۷۰ تا ۸۸۰ هزار تُن گوشت قرمز در ایران نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در کشور بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن گوشت مرغ صنعتی تولید شد که با احتساب ۲۰۰ هزار تُن تولید گوشت شترمرغ، بوقلمون، مرغ مادر و مرغ تخم گذار، در پایان دوره مجموع تولید گوشت طیور کشور به از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادهایی مانند این نمایشگاه که دامداران و مرغداران را با فناوری‌ها، داروها، تجهیزات و مواد جدید آشنا می‌کند موجب ارتقا این صنعت می‌شود و می‌تواند گام مهمی در راه ارتقا کمی و کیفی تولیدات شامل ایجاد ترکیبات ژنتیکی دام و افزایش تولید شیر و گوشت با اجرای طرح‌های اصلاح نژاد شود.

رضایی همچنین با اشاره به بالا بودن ضریب نفوذ فناوری در صنعت دامپروری کشور گفت: جز دامداری‌های روستایی، همه دامداری‌های کشور به شکلی از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 499312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.