کردستان عراق آماده همکاری با بخش خصوصی ایران است

وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق گفت: درهای اقلیم کردستان عراق به روی فعالان بخش خصوصی ایران به‌ویژه در بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور باز است.

به گزارش ایمنا، بگرد طالبانی روز سه‌شنبه_ ۱۸ خردادماه_ در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی اصفهان اظهار کرد: زمینه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق از جمله در بخش دام و طیور و شیلات وجود دارد.

وی با اشاره به سفر هیأتی از وزارت کشاورزی و فعالان اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق به ایران و اصفهان، افزود: هدف اصلی ما از این سفر و حضور در نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور اصفهان، استفاده از تجربه‌های ایران در این زمینه و انتقال آن به اقلیم کردستان است.

طالبانی با اظهار امیدواری از اینکه این سفر به توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و کشاورزی ایران و اقلیم کردستان منجر شود، ادامه داد: ما در صدد هستیم تا تجربه شرکت‌های خصوصی ایران در زمینه‌هایی مانند دامی و خوراک دام و طیور به اقلیم کردستان منتقل شود و فعالان بخش خصوصی ما بتوانند با شرکت‌های ایران مذاکره و همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط ایران و اقلیم کردستان عراق، جدید نیست و از سال‌های گذشته با هم در زمینه‌های مختلف ارتباط داشتند، گفت: امیدواریم قراردادهای خوبی بین شرکت‌های اقلیم کردستان با فعالان بخش خصوصی ایران در زمینه کشاورزی، دام و طیور و دامپزشکی منعقد شود.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی روز سه‌شنبه با حضور ۱۷۰ شرکت داخلی و نمایندگان برندهای معتبر جهانی در اصفهان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به مدت پنج روز تا ۲۱ خرداد جاری در ۱۷ هزار مترمربع فضای محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با هدف معرفی کالاها و محصولات جدید و فناوری‌های نو در صنعت دام و طیور، ایجاد فرصت تعامل با تولیدکنندگان، بازرگانان و متخصصان، ایجاد فرصت عقد قراردادهای کاری و اخذ نمایندگی برپاست.

اصفهان از جمله مناطق اصلی صنایع مختلف کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و نقش بسزایی در تولید انواع محصولات ایفا می‌کند به طوری‌که از نظر رتبه‌بندی با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر در جایگاه نخست قرار دارد و با تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 499294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.