پزشکیان: انتظار ما از شورای نگهبان قضاوت بر اساس عدالت بود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از شورای نگهبان قضاوت بر اساس عدالت بود و باید شاخص‌ها را این شورا بیان کند تا مردم نیز بدانند و قضاوت کنند.

به گزارش ایمنا، مسعود پزشکیان در اخطاری بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی در صحن علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه گذشته و پس از نطق میان دستور بنده، سه موضوع مطرح شد که نخست همکاران گفتند که بنده به شورای نگهبان بی‌احترامی کردم و دوم اینکه چرا قرآن خواندم و سوم اعلام کردند دولت اصلاحات خراب کرده است و شما هم می‌خواهید خراب کنید.

وی افزود: در پاسخ به سوال نخست باید بگویم آنچه بنده به شورای نگهبان گفتم، تشکر کردم که صلاحیت بنده را احراز نکردند. در ادامه نیز خواهش کردم که شورای نگهبان اعلام کند که بر چه اساسی صلاحیت احراز نشده تا مردم بدانند.

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره دلیل قرآن خواندن خود گفت: مشکل امروز کشور و ما مسلمانان این است که قرآن را به کناری گذاشته و از خود آئین نامه و دستورالعمل صادر می‌کنیم.

پزشکیان ادامه داد: مطالبی که بنده بیان کردم از کتاب حق و باطل شهید بهشتی است که ایشان می‌فرماید تمام اسلام حق، عدالت و انصاف است و هر جا دیدید که حق است یعنی اسلام است و هر جا بی‌انصافی و بی‌عدالتی دیدید، بدانید که آن اسلام نیست. هر فردی که کنار ایستاده و ببیند بی‌انصافی عمل شده، یعنی به اسلامی عمل نشده است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید پیامبران را فرستادیم و به آنها کتاب و میزان دادیم که بر اساس عدالت حکم کنند و اگر فردی عدالت را رعایت نکند باید منتظر عذاب خداوند باشد. اما آنچه که ما از شورای نگهبان انتظار داریم، قضاوت بر اساس عدالت و شفافیت است. انتظار بنده نیز شفافیت است. آیا این انتظار بدی است؟

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به آیاتی از سوره الرحمن اظهار کرد: این سوره را ما برای مرده‌ها می‌خوانیم در حالی که روزی که گوش دادم، تنم لرزید که تاکید می‌کند که تمام خورشید و آسمان و زمین برای این است که در میزان طغیان نکنیم و بر اساس عدالت حکم کنیم.

پزشکیان اضافه کرد: به رغم گذشت ۱۴۰۰ سال از اسلام هنوز نتوانستیم ابزار میزان را برای انسان‌ها به درستی اعمال کنیم. هنوز نتوانستیم بر اساس عدالت حکم کنیم و اگر فردی نیز اعتراض داشت بگوییم که این میزان است. در حالی که ما بر اساس میزان حکم ندادیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب دراین‌باره گلایه کردند که به این گلایه گوش ندادند و حتی گلایه مقام معظم رهبری را نادیده گرفتند.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: بنده معتقدم این کشور اگر قرار است درست شود، باید همه در صحنه حاضر باشند و حضور همه در صحنه با این روش امکان پذیر نیست و باید تجدید نظری در نوع قضاوت‌ها، اندازه گیری‌ها و شاخص‌ها شکل بگیرد. ما دعوا نداریم بلکه معتقدم، بلد نیستیم بر اساس شاخص و ترازو حکم کنیم و این گلایه‌ای است که از شورای محترم نگهبان دارم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان وقتی نمایندگان یا شوراها را رد صلاحیت می‌کند، شخصیت انسان‌ها را خرد می‌کند و باید شاخص‌ها را بیان کنند تا مردم نیز بدانند و قضاوت کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 499261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.