برپایی هفته فرهنگی شیراز در فلورانس در سال ۲۰۲۲

شهردار شیراز گفت: حدود یکسال پیش در نشستی مجازی با جناب آقای داریو ناردلا شهردار فلورانس در خصوص موضوعات مختلف مدیریت شهری گفتگو و تبادل نظر کردیم و برای تعریف رویدادهای مشترک فرهنگی و تبادلات علمی و فنی به توافق رسیدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"همشهریان عزیز سلام؛

حدود یکسال پیش در نشستی مجازی با جناب آقای داریو ناردلا شهردار محترم فلورانس در خصوص موضوعات مختلف مدیریت شهری گفتگو و تبادل نظر کردیم و برای تعریف رویدادهای مشترک فرهنگی و تبادلات علمی و فنی به توافق رسیدیم. هر چند استمرار محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا به ویژه در ایتالیا عملیاتی کردن این موضوعات را به تأخیر انداخت اما بسیار خرسندم که با برگزاری نشست تخصصی پیرامون مدیریت بافت تاریخی فلورانس، همکاری‌های دو شهر وارد فاز اجرایی شد.

همچنین، شهردار فلورانس در این نشست برای امضای تفاهم نامه همکاری و برپایی هفته فرهنگی شیراز در فلورانس و بالعکس در سال ۲۰۲۲ اعلام آمادگی کرد.

همانطور که همواره تاکید کرده‌ام، هنر و فرهنگ مزیت نسبی شیراز در مقایسه با بسیاری از شهرهای ایران و جهان است و به یاری خداوند با دیپلماسی فرهنگی فعال بستر مناسبی برای معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های بی شمار شیراز فراهم خواهیم کرد.

بر این باورم نشست‌های دوستانه و گفتگو با همتایان خارجی به ویژه شهرهایی نظیر فلورانس با پیشینه تمدنی فرهنگی بسیار غنی، به خودی خود ارزشمند بوده و پیامدهای مثبتی به همراه دارد اما رویکرد ما در این خصوص تلاش برای انجام اقدامات و پروژه‌های ملموس و تأثیرگذار بوده و خواهد بود. "

 برپایی هفته فرهنگی شیراز در فلورانس در سال ۲۰۲۲

کد خبر 499259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.