۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
قیمت نفت باز هم کاهش یافت

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به وضعیت شکننده احیای تقاضای جهانی برای نفت و سوختها کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، بهای معاملات نفت برنت ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۷۱ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته ۰.۶ درصد افت قیمت داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۶۹ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه با ۰.۶ درصد کاهش بسته شده بود.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزهو سکیوریتیز در این باره گفت: واردات نفت چین در پایین‌ترین رکورد پنج ماهه قرار دارد و ضعف بازار آسیا را منعکس می‌کند.

واردات نفت چین در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۶ درصد کاهش یافت و ورود روزانه نفت به این کشور به دلیل تقاضای محدود پالایشگاه‌ها برای خرید در زمان تعمیرات، به پایین‌ترین سطح در سال میلادی جاری رسید.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر صعود کرده و نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۴۰ درصد و وست تگزاس اینترمدیت بیش از این میزان رشد کرده که تحت تأثیر دورنمای مثبت تقاضا برای سوخت پس از اجرای موفق برنامه‌های واکسیناسیون کووید ۱۹ در بعضی کشورها بوده است. تداوم محدودیت عرضه از سوی اوپک و رقیبانش هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اما واردکنندگان بزرگ نفت مانند هند همچنان با موج شیوع بیماری کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند که ممکن است به روند بهبود پیش بینی شده تقاضای جهانی برای سوخت در نیمه دوم سال ضربه بزند.

منبع: ایسنا

کد خبر 499256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.