آموزش بیش از ۳۹ هزار شهروند خمین در حوزه پسماند

شهردار خمین گفت: مدیریت پسماند در این شهرستان از موضوعات مهم حفاظت زیست محیطی است که ۳۹ هزار و ۲۵۹ نفر با محوریت تفکیک پسماند از مبدا در این شهرستان آموزش دیده‌اند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند از مبدا پارسال در خمین کلید خورده و تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۳ خانوار از مزایای طرح آموزش چهره به چهره بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش ۲۳ هزار و ۷۷۰ خانوار خمینی در این طرح هدف گذاری شده است، ادامه داد: ۲ هزار و ۵۲۱ نفر شامل ۷۸۵ خانوار در خمین امسال زیر پوشش آموزش‌های این طرح قرار می‌گیرند و ۱۰ آموزشگر در قالب تیم‌های سه‌نفره با حضور در محله‌های مسکونی در این راستا اقدام می‌کنند.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: آموزش چهره به چهره خانواده‌ها بستر فرهنگ‌سازی در راستای طرح مهم تفکیک پسماند از مبدا است زیرا مواد زائد جامد طلای کثیف محسوب می‌شود که اشتغا‎‌ل‌زایی و درآمد با خود دارد و برای موفقیت در تفکیک پسماند همراهی آگاهانه خانواده‌ها در جداسازی مواد زائد نیاز است.

مرتضیان تاکید کرد: کارشناسان و مسئولان محیط زیست همواره تفکیک پسماند از مبدا را بهترین راهکار برای مدیریت پسماند عنوان کرده‌اند، اما این طرح مهم با وجود اقدامات متعدد و داشتن صرفه اقتصادی به‌خاطر مشارکت کم مردم ناقص است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان خمینی باید پسماندهای خشک را به سه غرفه ثابت بازیافت تحویل دهند یا با غرفه سیار تماس بگیرند، گفت: برنامه اینترنتی «همیار زیست دوست» به‌منظور تسهیل در تحویل پسماندهای خشک و کسب امتیاز در سایت شهرداری خمین بارگذاری شده است.

منبع: ایرنا
 

کد خبر 499250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.