مرتضی حیدری از گفت و گوی ویژه خبری تا مناظره های انتخاباتی + بیوگرافی و همسر

سید مرتضی حیدری، گوینده خبر، مصاحبه کننده و مجری برنامه های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که این روزها به عنوان مجری مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مهمان مخاطبان است؛ ۲۷ خردادماه ۱۳۴۷ متولد شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی حیدری، مجری و گوینده خبری صدا و سیمای ایران که سابقه اجرای مناظرات انتخاباتی صدا و سیما و برنامه گفت و گوی ویژه خبری را نیز در حیطه فعالیت‌های خود داشته است، این روزها اجرای برنامه مناظره انتخاباتی شبکه یک سیما را با حضور نامزدهای انتخاباتی (آقایان رئیسی، زاکانی، قاضی زاده هاشمی، مهر علیزاده، رضایی، همتی و جلیلی) بر عهده دارد.

بیوگرافی مرتضی حیدری

مرتضی حیدری ۲۷ خرداد ماه ۱۳۴۷ در محله سه راه آذری تهران چشم به جهان گشود. او مجری، گوینده و مصاحبه کننده خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. وی دارای لیسانس رشته فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فوق لیسانسMBA از سازمان مدیریت صنعتی و فارغ التحصیل دکترای رشته مدیریت از فرانسه است.

مرتضی حیدری به ورزش کوهنوردی علاقه دارد. وی علاوه بر کار اجرا، گاهی مشاوره و نویسندگی نیز انجام می‌دهد و در مراسم‌ها، سمینارها و کنفرانس‌ها به عنوان مجری حضور دارد.

خانواده مرتضی حیدری

مرتضی حیدری فرزند یک خانواده هفت نفری است که سه خواهر و یک برادر دیگر هم دارد.

مرتضی حیدری از گفت و گوی ویژه خبری تا مناظره های انتخاباتی + بیوگرافی و همسر

مهاجرت مرتضی حیدری

خروج حیدری در سال ۱۳۸۸ از ایران، بحث داغ خبری آن روزها شد و توجه بسیاری از رسانه‌های ایرانی را به خود جلب کرد که البته با اعلام او در یک مصاحبه تلویزیونی مبنی بر آنکه قصد او ادامه تحصیل و بازگشت به ایران بوده است، این شایعه تکذیب شد.

فعالیت رسانه‌ای مرتضی حیدری

حیدری، مجری با سابقه صدا و سیما بعد از پایان دوران سربازی با دیدن اطلاعیه‌ای در مجله سروش توانست در سال ۱۳۷۴ به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران راه پیدا کند. وی از سال ۱۳۷۵ به کار اجرا و گویندگی رادیو و در سال ۱۳۷۷ به اجرای برنامه‌های علمی – خبری پرداخت. مرتضی حیدری از جمله مجریان شناخته شده ایران است که از سال ۱۳۷۸ در حیطه اجرا و گویندگی وارد صدا و سیمای ایران شد.

این مجری با سابقه ایران، معروف شدن خود را مدیون اجرای برنامه گفت و گوی ویژه خبری در شبکه دو سیما است که با ایده خود او در سال ۱۳۷۸ با نام «گفت و گوی خبری» روی آنتن شبکه دو سیما رفت و سپس با تغییر اسامی، این برنامه با نام «گفت و گوی ویژه خبری» برگزیده و شناخته شد. مرتضی حیدری اعتبار کاری خود را مدیون اجرای این برنامه می‌داند. برنامه گفتگوی ویژه خبری، صرفاً یک مصاحبه نبود و در این برنامه، طرفین حضور داشتند و در مورد موضوعی خاص با یکدیگر بحث می‌کردند. گاه مرتضی حیدری خود به جای مهمان غایب، از جانب او صحبت می‌کرد.

مرتضی حیدری پس از سال‌ها اجرا در شبکه دو و وقفه سه ساله، در سال ۱۳۹۴ گویندگی اخبار شبکه یک تلویزیون و اجرای برنامه پایش را برعهده گرفت. علاوه بر آن، سابقه اجرای برنامه مناظرات انتخاباتی در کارنامه این مجری تلویزیون به چشم می‌خورد. حیدری کارمند معاونت سیاسی صدا و سیمای ایران است که با اجرای مناظرات انتخاباتی شهرت پیدا کرد.

ازدواج مرتضی حیدری

مرتضی حیدری در ۴۵ سالگی ازدواج کرد. او که سال‌ها با مادر خود زندگی می‌کرد، علت تأخیر در ازدواج خود را صبر برای اتمام تحصیل بیان کرده است. حیدری در سال ۱۳۹۲ با دکتر زهره کاظمی، بانویی از سرزمین سیستان و بلوچستان زندگی مشترک خود را آغاز کرد.

مرتضی حیدری از گفت و گوی ویژه خبری تا مناظره های انتخاباتی + بیوگرافی و همسر

تجرد وی زمانی مشخص شد که چند سال پیش، رئیس جمهور وقت در مصاحبه زنده تلویزیونی از حیدری خواست ازدواج کند.

همسر مرتضی حیدری، زهره کاظمی

دکتر زهره کاظمی، متخصص سرطان زنان است که اعتقاد دارد ازدواج او با حیدری به پیشرفت و موفقیت‌های او در حیطه زندگی و تحصیل کمک زیادی کرده است. این زوج جوان در سال ۱۳۹۲ مهمان برنامه عیدانه شبکه یک سیما بوده‌اند.

افتخارات مرتضی حیدری

دکتر حیدری دارای رکورد بالای دو هزار و پانصد برنامه متوالی شبانه در طی هفت سال بدون یک شب توقف برای اجرای برنامه گفت و گوی ویژه خبری است که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد. البته باید توجه داشت که سابقه گفت و گوی این مجری صدا و سیما با رئیس جمهور در کارنامه درخشان حیدری، افتخار دیگری است که او در دوران فعالیت خود دارد.

مرتضی حیدری از گفت و گوی ویژه خبری تا مناظره های انتخاباتی + بیوگرافی و همسر

واکنش مرتضی حیدری به شوخی فضای مجازی با سوالات مناظره

مجری مناظره‌های انتخاباتی در واکنش به منتشر شدن محتوایی در فضای مجازی، تحت عنوان مجموعه سوالات مرتضی حیدری طی ۱۰ دوره، عنوان کرد: نمک فضای مجاز به همین چیزهاست؛ هنوز که ۱۰ دوره نشده است.

کد خبر 499249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.