میزان تاثیرگذاری واکسن جدید کرونا چقدر است؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن جدید کرونا به نام KCONVAC ایمن است و پاسخ ایمنی لازم در بدن بزرگسالان سالم را ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا زندگی همه افراد در سراسر دنیا را مختل کرده است؛ همانطور که مشخص است واکسیناسیون می‌تواند به کنترل این همه‌گیری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن کمک شایانی کند. تا کنون چندین نوع واکسن کرونا در جهان تولید شده و تاییدیه لازم را دریافت کرده است، اما با توجه به عرضه محدود این واکسن‌ها لازم است تعداد بیشتری تولید شود.

یکی از انواع واکسن‌های تولید شده برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ واکسن‌های غیرفعال (حاوی ویروس غیر فعال شده) است و دریافت آن‌ها باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن آنتی‌بادی لازم برای مقابله با ویروس را تولید کند. این نوع واکسن‌ها چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزایای قابل توجهی دارد.

یکی از واکسن‌های غیر فعال شده که در حال بررسی است واکسن KCONVAC است که مراحل اول و دوم آزمایشات مربوطه را با موفقیت طی کرده است. مرحله اول آزمایش بالینی این واکسن بر ۶۰ بزرگسال چینی انجام شد طی مرحله دوم نیز ۵۰۰ بزرگسال چینی مورد بررسی قرار گرفتند. در هر مرحله از آزمایشات، افراد شرکت کننده به دو گروه تقسیم شدند و واکسن KCONVAC یا دارونما را دریافت کردند.

نتایج مرحله اول و دوم آزمایشات بالینی نشان می‌دهد افرادی که واکسن را دریافت کردند در معرض بیماری کووید -۱۹ و عوارض ناشی از آن قرار نگرفتند. در بدن افرادی که واکسن KNOVAC را تزریق کردند آنتی‌بادی لازم برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ تولید شد. محققان امیدوار هستند نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن ذکر شده ثابت کند که نتایج مثبتی به همراه دارد و به پایان همه‌گیری کووید -۱۹ کمک شایانی می‌کند. نتایج این مطالعه در مجله چینی Medical منتشر شده است.

کد خبر 499210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.