رونق گردشگری با ارتقای کیفیت منظر شهر

یک دکترای برنامه ریزی شهری گفت: ساماندهی منظر شهری نقش مهمی در ایجاد برندینگ شهری و رونق گردشگری دارد.

فریبا وحیدزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که کیفی بخشی به منظر شهری از اقدامات مهم در حوزه برنامه‌ریزی شهری است، اظهار کرد: چنانچه طرح و فرم مناسبی برای منظر یک شهر در نظر گرفته شود آن شهر علاوه بر این که محیط زندگی بهتری برای شهروندان خواهد بود می‌تواند در حوزه گردشگری نیز سرآمد باشد.

وی افزود: شهرهایی که موفق به جذب سرمایه‌های انسانی و مادی شوند، روند توسعه بهتری خواهند داشت و شکوفایی اقتصادی برای آنها محقق می‌شود.

این دکترای برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: مدیریت یک شهر به منظور بسترسازی و رونق گردشگری باید به ویژگی‌های منحصر به فرد شهر نیز توجه داشته باشد؛ ویژگی‌های منحصر به فردی خلق کرده و از سوابق تاریخی خود محافظت کند تا در جهان رقابتی امروز جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وحیدزادگان به اهمیت برندسازی مکان اشاره و تصریح کرد: هدف از برندسازی برای مکان‌های جدید و برندیابی مکان‌های دارای ارزش تاریخی، ایجاد تصویر ذهنی مناسب و داشتن تجربه‌ای مطلوب برای گردشگران است که برای نیل به این هدف نیاز است برنامه‌ریزی منظر شهری انجام شود.

وی به اهمیت ارتقای کیفیت منظر و سیمای شهر اشاره کرد و گفت: تصویر ذهنی گردشگران از شهر نقش مهمی در توسعه برندینگ شهری دارد که می‌تواند علاوه بر رونق گردشگری به توسعه محلی نیز کمک کند.

این دکترای برنامه‌ریزی شهری تاکید کرد: منظرهای شهری منحصر به فرد در میادین و فضاهای شهرها علاوه بر این که موجب شکل‌گیری فرم شهر می‌شوند، می‌توانند در جذب گردشگر و سرمایه‌های مادی و معنوی برای شهر مؤثر باشند.

کد خبر 499197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.