افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از برقراری جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور طی پنج روز آینده خبر داد و گفت: طی این مدت دمای هوا در برخی مناطق بین ۵ تا ۷ درجه‌ سانتیگراد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا روز شنبه (۱۸ تا ۲۲ خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده و به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه و ارتفاعات استان‌های کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی افزایش ابر همراه با رعد و برق، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ خرداد) دمای هوا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ خرداد) در برخی ساعات در شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل و از امروز تا اواخر هفته در برخی مناطق خوزستان و ایلام وزش باد شدید و به‌نسبت شدید رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از این رو در نقاط مستعد مناطق ذکر شده خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست، گفت: از امروز تا جمعه (۱۸ تا ۲۱ خرداد) شرق دریای عمان و به تناوب خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۰ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 499192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.