قانون "پایانه فروشگاهی" برای معاملات پیش از تصویب آن اجرایی نمی‌شود

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: از هر ملک و زمینی که با اجرایی شدن قانون پایانه فروشگاهی، خریده شده باشد و بعد به فروش رفته باشد، مالیات دریافت شده و خانه‌هایی که پیش از طراحی این قانون خریده شده باشند مشمول این موضوع نمی‌شود.

به گزارش ایمنا محمود علیزاده با تأکید بر لزوم طراحی زیرساخت‌های لازم برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی اظهار کرد: برای اینکه مشخص شود یک فرد طی یک سال چند واحد مسکونی و زمین معامله کرده باید زیرساخت‌هایی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون پایانه فروشگاهی یکی از زیرساخت‌های مالیات بر عایدی سرمایه است، افزود: با اجرای این قانون می‌توان معاملات همه افراد در حوزه مسکن، طلا، سکه و ارز را تشخیص داد.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: از هر ملک و زمینی که با اجرایی شدن این قانون، خریده شده باشد و بعد به فروش رفته باشد، مالیات دریافت شده و خانه‌هایی که پیش از طراحی این قانون خریده شده باشند مشمول این موضوع نمی‌شود.

علیزاده افزود: کسانی هم که چند واحد مسکونی خریداری کرده و آن‌ها را اجاره داده باشد، مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند شد.

وی با بیان این که طرح‌ها از سوداگری جلوگیری خواهد کرد، گفت: کسانی که در کمتر یک سال اقدام به خرید و فروش می‌کنند، مشمول این قانون شده و ممکن است این قانون به ضررشان باشد، البته هنوز مکانیزم و زیرساخت‌های جزئی برای این کار طراحی نشده است.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: مردم برای اینکه دچار مشکلی نشوند باید وارد این سامانه شده و مشخصات ملک خود و کد پستی را وارد کنند در غیر این صورت این املاک به عنوان خالی از سکنه و کاربر تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد البته این افراد می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات خود به اداره مالیات وضعیت خود را مشخص کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 499182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.