نصب ۱۹۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در کشور

سخنگوی صنعت برق گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تولید پراکنده به شبکه نزدیک به هزار و ۹۰۰ مگاوات بوده که امید است تا قبل از آغاز تابستان به دو هزار مگاوات افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تولید پراکنده به شبکه نزدیک به هزار و ۹۰۰ مگاوات بوده که امید است تا قبل از آغاز تابستان به دو هزار مگاوات افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر هزار و ۸۳۳ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال‌های گذشته احداث شده است که برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می‌فروشند.

به گفته سخنگوی صنعت برق این نیروگاه‌ها بر اساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه‌های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیأت تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه‌ها به شبکه برق می‌فروشند، نرخ هیأت تنظیم حدود چهار برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده در پیک سال گذشته هزار و ۶۶۴ مگاوات بود که این میزان هم اکنون به هزار و ۸۳۳ مگاوات افزایش یافته است. همچنین تولید این نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریباً ۱۰ درصد رشد داشته است.

شرکت برق منطقه‌ای تهران با ۳۶۹ مگاوات و برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با ۱۰ مگاوات، به ترتیب بیشترین و کمترین آمار منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده را در اختیار دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 499179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.