همراهی شهروندان با طرح تفکیک پسماندهای ویژه خانگی

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از تحویل بیش از ۵۰۰۰ جعبه ایمن پر شده به ایستگاه های بازیافت توسط شهروندان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

محمد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند در ایستگاه‌های بازیافت اجرای ساز و کار توزیع و جمع‌آوری جعبه‌های ایمن به منظور مدیریت جزء ویژه پسماندهای خانگی است که خوشبختانه شهروندان در این مقوله به خوبی همراهی کرده‌اند و با دریافت جعبه‌های ایمن و پر کردن آن با جزء خطرناک پسماندهای خانگی، مانع از ورود این اقلام به سایر بخش‌های پسماند شده‌اند.

وی افزود: بر اساس آمار مربوط به اردیبهشت ماه، تعداد پنج هزار و ۴۶ جعبه ایمن پر شده توسط شهروندان به ایستگاه‌های بازیافت تحویل داده شده که تناژ آن به ۸۴۱ کیلوگرم رسیده است.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر فعالیت‌های اجرایی سازمان در ماه گذشته، گفت: ناظران سازمان در بررسی‌های میدانی خود در مناطق شهری مختلف در راستای وظیفه ذاتی سازمان مدیریت پسماند برای استانداردسازی فرآیند جمع آوری و پردازش پسماندها، تعداد ۱۰ مورد انبار غیر مجاز شناسایی کرده‌اند که سه مورد آن با دستور قضائی پلمب شده، چهار مورد با دریافت تعهد محضری اقدام به تخلیه کرده و رسیدگی به پرونده سه انبار غیرمجاز در دادسرای عمومی و انقلاب در جریان است.

وی ادامه داد: طی گشت زنی و نظارت نیروهای سازمان مدیریت پسماند در اردیبهشت ماه در سطح مناطق ۱۵ گانه تعداد ۱۵ مورد خودروی غیر مجاز و بیش از ۱۵ تن بار شامل انواع پسماندهای خشک توقیف شد.

بدیعی به اطلاعات دریافتی از طریق سامانه ۱۳۷ اشاره و تصریح کرد: در اردیبهشت ماه، ۷۹ پیام مرتبط با مباحث مدیریت پسماند از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت شده که ناظران سازمان نسبت به بررسی و رفع آن اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته ۷۷۸ کیلوگرم پسماند الکترونیکی در ایستگاه‌های بازیافت جمع آوری شده که نشان دهنده مشارکت شهروندان در جداسازی این جزء ارزشمند پسماندها است.

کد خبر 499159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.