انتقاد رئیس شورای شهر اصفهان از ورود زودهنگام و غیرقانونی گروه‌ها به تبلیغات انتخاباتی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شعارهای انتخاباتی که توسط یکی از گروه‌های سیاسی در شهر نصب شده با سرزندگی اکنون اصفهان به‌واسطه اجرای پروژه‌های عمرانی در چهار سال گذشته، مغایرت دارد و کسانی که مبادرت به نصب این بنرها کردند بر مدار بی‌انصافی گام برداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (سه‌شنبه) در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: انتخابات به‌واسطه آنکه راهی برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت است از اهمیت ویژه و حساسیت زیادی برخوردار بوده و همه ما باید شرایط را برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم کنیم.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری در جایگاه خود مهم و سرنوشت‌ساز است اما انتخابات شوراهای اسلامی به دلیل آنکه رابطه مستقیم با زندگی مردم داشته و با اتفاقات روزمره شهروندان عجین است، اهمیت بالایی دارد بنابراین مردم باید نسبت به آن حساسیت زیادی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هرچقدر تعداد شرکت کنندگان در انتخابات بیشتر شود، منتخبان مردم می‌توانند با روحیه بهتری وظایف خود را دنبال کنند. حضور یک نفر در شورا با رأی حداقلی، در قیاس با فردی با رأی حداکثری قطعاً در ایجاد انگیزه اعضای شورا برای خدمت به شهر متفاوت است.

وی با بیان اینکه چند روز است فضای شهر با اقدامات قانونی و غیرقانونی انتخاباتی شده است، ابراز امیدواری کرد: مردم قدرشناس اصفهان در انتخابات شوراها حضور یافته و آن را پررونق کنند.

نصراصفهانی با اشاره به برگزاری بازدیدهای کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی در دو هفته اخیر که به پروژه‌های منطقه ۱۵ و پروژه سالن اجلاس سران اختصاص داشته است، گفت: اعضای کمیسیون از نزدیک پروژه‌های بزرگ شهر را بررسی کردند و آنچه رهاورد تلاش پیمانکاران و متخصصان حاذق شهر است یقیناً باعث فخر و مباهات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در شهر افتاده به دست متخصصان توانمندی بوده که پروژه‌های بزرگی را از لحاظ کیفی و کمی برای اصفهان رقم زدند. کیفیت کارهایی که شده تحسین برانگیز است و کمیت آن به حدی است که اگر به اتفاقات این چهار سال به دیده انصاف نگاه شود، جز فخر و مباهات چیز دیگری ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مردم سرزندگی شهر به‌واسطه پروژه‌های عمرانی را متوجه می‌شوند، ادامه داد: شعارهای انتخاباتی که توسط یکی از گروه‌های سیاسی در شهر نصب شده با این موضوع مغایرت دارد و کسانی که مبادرت به نصب این بنرها کردند بر مدار بی‌انصافی گام برداشته‌اند.

وی اضافه کرد: مردم اصفهان مرعوب جوسازی، تخریب و دادن آدرس‌های غلط و مطالب غیرواقعی این افراد نخواهند شد چون مطالبی که روی بنرهای شهر نوشته شده، هم ورود زودهنگام به انتخابات است هم مملو از دروغ و نشر اکاذیب درباره مدیریت شهری است.

نصراصفهانی تصریح کرد: لازم است فرماندار اصفهان که باید حافظ منافع مردم باشد جلوی چنین اقداماتی را گرفته و اجازه ندهد بیش از این بر شیپور بی‌اعتمادی دمیده شود.

وی خاطرنشان کرد: نصب این بنرها مصداق یک اقدام تبلیغاتی و انتخاباتی در گوشه و کنار شهر در مدتی خارج از زمان قانونی تبلیغات است و باید خیلی زودتر جلوی آن گرفته می‌شد؛ معتقدم اگر این اتفاقات در دوره‌های قبل مدیریت شهری رخ می‌داد و یک بنر حتی با مضامین مناسب‌تر زده می‌شد یک شب اجازه نمی‌دادند نصب شود و آش را با جایش می‌بردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون این بنرها به قدری با آرامش نصب می‌شود که بعید نیست در مدیریت شهری هم کسانی باشند که نسبت به نصب آن سکوت کرده و حتی به این افراد کمک کرده باشند.

وی تاکید کرد: کسانی که دم از بیرون کردن مافیا از شهر می‌زنند، بدانند این امر با چنین رفتارهای غیرقانونی ممکن نیست و امیدوارم مردم جواب چنین کم‌لطفی‌هایی را بدهند.

نصراصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود، درگذشت علی‌اکبر محتشمی‌پور از شخصیت‌های مؤثر در دوران انقلاب اسلامی و فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان را تسلیت گفت.

کد خبر 499145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.