اتصال شبکه برق شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر به شبکه اصلی

شهردار زرین شهر گفت: اتصال شبکه فشار ضعیف به شبکه فشار قوی نیازمند دو قطعه سکسیونر و رکلوزر بود که با وارد کردن این قطعات و نصب آنها شرکت برق شهرستان لنجان شبکه را تحویل گرفت و امروز شاهد اتصال برق شهرک به شبکه اصلی هستیم.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این که زرین شهر در سال‌های اخیر، تحولات خوبی را به لحاظ اجرای پروژه‌های عمرانی پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: علیرغم کمبود منابع و اعتبارات در طول دوره پنجم، مدیریت شهری زرین شهر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رشد و توسعه خوبی را در خطه طلایی ایران شاهد بودیم و در این میان نباید از سهم مشارکت شهروندان در تحقق این مهم غافل بود.

وی مطالبه‌گری شهروندان از مدیریت شهری را نخستین گام در تحقق توسعه زرین شهر دانست و افزود: بر این باور هستیم مطالبه‌گری شهروندان و توجه به حقوق شهروندی سبب تسریع بخشیدن به پروژه‌های عمرانی خواهد شد و بر همین اساس تلاش شد در اجرا و اتمام پروژه‌های شهری مطالبه شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: یکی از مطالبات شهروندان زرین شهر از مدیریت شهری بهره برداری از شهرک مشاغل کارگاهی و سرعت بخشیدن به زیرساخت‌های لازم آن از جمله اتصال برق شهرک به شبکه اصلی بود.

وی اضافه کرد: پروژه شهرک مشاغل کارگاهی در دوره چهارم مدیریت شهری در مرز تعطیلی قرار گرفت و تنها اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری در این پروژه تکمیل مباحث زیرسازی و اجرای شبکه گاز بر اساس قراردادی که از قبل وجود داشت بود.

محمدی ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی اعضا شورای اسلامی در دوره پنجم مدیریت شهری نیز به دلیل مطالبات شهروندی و همچنین اتلاف حق و حقوق اصناف در پروژه شهرک مشاغل شهری بهره برداری از این پروژه بود به همین خاطر این پروژه در اولویت شهرداری قرار گرفت و با تأمین اعتبار پروژه مجدداً فعال شد.

وی عنوان کرد: اجرای آسفالت معابر اصلی، جدول گذاری، اجرای شبکه‌های برق فشار قوی و ضعیف، آب شرب و شبکه آب فضای سبز، فیبرنوری و سیستم‌های امنیتی در طول سه سال گذشته به مرحله اجرا رسید، اما به دلیل وارداتی بودن برخی قطعات مورد نیاز شبکه برق اتصال برق شهرک مشاغل کارگاهی به شبکه اصلی محقق نشد.

شهردار زرین شهر افزود: تورم و افزایش نرخ ارز یکی از چالش‌های مهم در اجرای شبکه برق فشار قوی و ضعیف در شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر به شمار می‌رود چرا که قرارداد با پیمانکار این پروژه بر اساس قراردادی با دلار چهار هزار تومان منعقد و آغاز شد، اما در چند مرحله با افزایش نرخ ارز و قیمت متریال مصرفی مواجه شدیم.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت‌ها مجدداً مجبور به برگزاری مناقصه بر اساس دلار ۱۳ هزار تومان شدیم و پس از مشخص شدن پیمانکار قرار داد جدید منعقد و پروژه اجرای شبکه فشار قوی پایان یافت و پس از آن برای اجرای شبکه فشار ضعیف اعتبار لازم تأمین شد.

محمدی افزود: اتصال شبکه فشار ضعیف به شبکه فشار قوی نیازمند دو قطعه سکسیونر و رکلوزر بود که با وارد کردن این قطعات و نصب آنها شرکت برق شهرستان لنجان شبکه را تحویل گرفت و امروز شاهد اتصال برق شهرک به شبکه اصلی هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته متقاضیان می‌توانند با مراجعه به واحد عمران فرم لازم را دریافت کرده و پس از تکمیل و مراجعه به واحد شهرسازی در صورت نداشتن خلافی و تأیید فرم مذکور برای خرید کنتور مورد نیاز به شرکت برق مراجعه کنند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به این که شبکه توسط شهرداری اجرا شده است هزینه مربوط به انتقال نیرو در فروش کنتور به عنوان تخفیف برای اصناف محاسبه خواهد شد.

وی تاکید کرد: طراحی شهرک به صورت بلوک بوده که هر بلوک به صنف مشخص واگذار شده است و با توجه به اجرای شبکه برق فشار ضعیف تا ورودی بلوک‌ها بر اساس نیاز متقاضیان و خرید کنتور اصناف فعال در هر بلوک باید به شکل تجمعی اقدام به خرید ترانس برای آن بلوک کنند تا برق تحویل آن‌ها شود.

کد خبر 499120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.