بازار داغ نیش و کنایه در آستانه یورو ۲۰۲۰؛ طعنه «دشان» به «مورینیو»

به دنبال اظهارات «خوزه مورینیو» مبنی بر اینکه اگر قهرمان جام جهانی نتواند جام ملت‌ها را فتح کند، یک شکست بزرگ برای آبی‌ها رقم خواهد خورد، سرمربی تیم ملی فرانسه دوران حضور آقای خاص را در تاتنهام به تمسخر گرفت.

به گزارش ایمنا، آبی‌های فرانسه به دنبال این هستند تا بعد از اسپانیا که در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ جام ملت‌های اروپا را به طور متوالی فتح کرد، این تورنمنت را برای دومین دوره پیاپی فتح کنند.

مورینیو به تازگی در گفت‌وگو با نشریه سان گفته بود «هیچ نقطه ضعفی برای دیدن وجود ندارد، اگر مجبور باشم یک تیم را نام ببرم، فرانسه را انتخاب خواهم کرد زیرا مجموعه بازیکنان فوق العاده هستند. آنها باید قهرمان شوند در غیر این صورت یورو موفقی را پشت سر نگذاشته‌اند»

«دیدیه دشان» سرمربی تیم ملی فرانسه در پاسخ به اظهارات مورینیو اظهار داشت: من هم نظر مشابهی در مورد تاتنهامِ تحت هدایت وی داشتم اما پایان کار آنها خوش نبود. درست است، ما به دلیل جایگاه‌مان به عنوان قهرمان جهان گزینه محتمل قهرمانی در یورو هستیم.

وی افزود: از این بابت فشاری حس نمی‌کنیم؛ این موضوع واقعیت دارد و ما از اینکه فرانسه در جمع گزینه‌های محتمل قهرمانی است، فرار نمی‌کنیم. بدیهی است که قوای هجومی خوبی داریم اما این کافی نیست؛ باید تعادل داشته باشیم. امیدوارم تا حد ممکن توپ را در مالکیت داشته باشیم.

مورینیو در ماه آوریل و پس از ۱۷ ماه حضور روی نیمکت تاتنهام از سمت خود برکنار شد اما پس از امضای قراردادی سه ساله با آ. اس رم، بازگشتی غافلگیر کننده به ایتالیا و سری‌آ خواهد داشت.

فرانسه ماجراجویی خود را در یورو ۲۰۲۰ در مونیخ و با دیدار برابر آلمان آغاز و در ادامه در گروه ششم رقابت‌ها با مجارستان و پرتغال مصاف خواهد کرد.

جام ملت‌های اروپا قرار است از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ جولای سال جاری (۲۱ خردادماه تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰) با حضور ۲۴ تیم در ۱۱ شهر اروپا برگزار شود؛ فینال این تورنمنت در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 499053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.