اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از سه‌شنبه ۱۸ خرداد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تعداد خودروهای توقیفی موجود ۲۲۶ هزار دستگاه خودرو است که در یک هزار و ۱۲۳ پارکینگ سطح کشور قرار دارند که متوسط زمان توقیف آنها دو و نیم سال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار کمال هادیانفر در اینستاگرام خود نوشت:

"پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی (خودروها) تشریح شد: پلیس راهور ناجا بیشترین ارتباط را با مردم دارد به طوری که سالانه سی و دو میلیون خدمت را به مردم عزیز ایران اسلامی ارائه می‌دهد، از این رو بنا به تدابیر فرمانده ناجا در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر اقدامات و خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه شده است، طرح تقسیط جریمه‌های رانندگی (برای اولین بار در کشور) نوبت دهی اینترنتی، طرح کاهش مراجعات به پلیس راهور، سیستمی کردن توقیف و رفع توقیف قضائی، ترخیص موتور سیکلت های رسوبی (تحویل دویست و هشتاد هزار دستگاه به مالکان) و… از جمله این اقدامات است.

۶۰ درصد این خودروها به خاطر تخلف‌های راهوری توقیف شده و چهل درصد نیز مربوط به حوزه انتظامی است که دستور قضائی دارد و برای ترخیص نیز به دستور قضائی نیازمند است.

تعداد خودروهای توقیفی موجود دویست و بیست و شش هزار دستگاه خودرو است که در هزار و یکصد و بیست و سه پارکینگ سطح کشور قرار دارند که متوسط زمان توقیف آنها دو و نیم سال است.

خودروهایی که قبل از بیست و نهم اسفند سال نود و نه توقیف شده‌اند و خودروهای فرسوده و همچنین خودروهایی که هیچ‌گونه سابقه‌ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند از این خدمات مستثنی هستند.

این طرح به مدت دو ماه (در بیش از یک هزار و دویست دفتر خدمات پلیس +۱۰) اجرا خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم تا پنجاه درصد امکان ترخیص این خودروها وجود دارد.

در خصوص پرداخت عوارض شهرداری و داشتن معاینه فنی خودروهای توقیفی؛ ما هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری برای خودروهای ترخیصی نگذاشته‌ایم و همچنین نیاز به معاینه فنی وجود ندارد و مالکان یا متصرفان بعد از ترخیص می‌بایست اقدامات مرتبط در این خصوص را به عمل آورند. "

کد خبر 499004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.