حقوق کودکان در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه را منعکس می کنیم

شهردار سمنان گفت: در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم حقوق کودکان در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه منعکس شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم رضوی در مراسم تجلیل از دانش آموزان منتخب جشنواره «مادر دوست داشتنی من» اظهار کرد: کودکان نقش مهمی در جامعه و آینده هر کشوری دارند و باید بستر را برای رشد و شکوفایی آنها فراهم کرد.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری شعار «سمنان، شهر دوستدار کودک» را سرلوحه فعالیت‌های شهرداری سمنان قرار داده و در این زمینه به توفیقات خوبی دست یافتیم و تلاش کردیم حقوق کودکان در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه منعکس شود.

شهردار سمنان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی زیادی نیز با محوریت کودکان و نوجوانان انجام شد که برگزاری جشنواره «مادر دوست داشتنی من» یکی از این برنامه‌های موفق بود که با استقبال خوب دانش آموزان دوره اول شهر سمنان و استان مواجه شد.

وی با قدردانی از تلاش شبانه روزی مادران، گفت: مادرها بیست و چهار ساعته، هفت روز هفته، بدون حقوق و بازنشستگی مشغول کارند و در ایام کرونا نیز وظایف آنها مضاعف شد و بخش زیادی از رسالت آموزشی و تحصیلی نیز بر عهده مادران پرتلاش گذاشته شد.

ناظم رضوی خاطر نشان کرد: تلاش مادران در تأمین سلامت خانواده نیز در ایام کرونا مسئولیت خطیری بود که به خوبی از عهده آن بر آمدند و برای حفظ سلامتی اعضای خانواده از هیچ کوششی دریغ نکردند و این حجم از تلاش و فداکاری شایسته تقدیر و تکریم است.

در ادامه این مراسم، «سمیه قاسمی» مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان گفت: جشنواره «مادر دوست داشتنی من» با هدف تکریم مقام شامخ مادر و تجلیل از زحمات شبانه روزی آنها به ویژه در بخش کمک تحصیلی و مبارزه با کرونا برگزار شد.

وی جامعه هدف این جشنواره را دانش آموزان برشمرد و تصریح کرد: دانش آموزان استان سمنان در قالب فضای شاد با این جشنواره آشنا شده اند و فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را در وصف مادران خود و خوبی‌ها و مهربانی‌های آنها برای ما ارسال کردند.

قاسمی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره رسید و پس از بررسی آثار، ۲۰ مورد به عنوان فیلم‌های برتر انتخاب شد که ارسال کنندگان آن مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 499003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.