اختتامیه آی فیلم برای خوانندگان افغانستانی «نواهنگ»

اولین دور رقابت‌های بزرگ خوانندگی میان استعدادهای جوان افغانستانی مقیم ایران که از کانال آی فیلم ۲ روی آنتن می رفت، با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با پایان یافتن مرحله نهایی رقابت نو خوانندگان افغانستانی مقیم ایران در قالب مسابقه بزرگ «نواهنگ»، شبکه آی فیلم مراسم اختتامیه این رویداد مهم هنری را فردا عصر با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری ایران، افغانستان و تاجیکستان و شرکت‌کنندگان این رقابت مهیج، همچنین داوران مسابقه برگزار می‌کند.

عاطفه خالدی که تهیه کنندگی اختتامیه «نواهنگ» را به عهده دارد، با بیان این خبر، اظهار کرد: این مراسم روز سه شنبه، هجدهم خرداد ماه در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و اجرای آن را هادی کریمی، مجری مسابقه نواهنگ انجام خواهد داد.

وی افزود: آی فیلم ۲ چهارمین کانال تخصصی شبکه آی فیلم پس از سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی این مجموعه است که از آخرین روزهای اسفند ۹۶ در منظومه آی فیلم قرار گرفت تا پل فرهنگی ایران با فارسی زبانان منطقه به ویژه فارسی زبانان در افغانستان و تاجیکستان باشد و به پخش فیلم و سریال‌های ایرانی برای علاقه مندان آن‌ها بپردازد. کانال آی فیلم به عنوان مهم‌ترین حرکت هنری و فرهنگی خود، برگزاری یک مسابقه خوانندگی را در سال ۹۹ تدارک دید که با شور و هیجانی خاص و مشارکت گسترده جوانان افغانستانی مقیم ایران برگزار شد و فردا شاهد اختتامیه آن خواهیم بود.

تهیه کننده اختتامیه «نواهنگ» اضافه کرد: در این برنامه مقاماتی از اکو، یونسکو، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، در کنار رایزن‌های فرهنگی کشورهای فارسی زبان منطقه و نیز رایزنان فرهنگی چند کشور دیگر همسایه و نیز چهره‌های شاخص حوزه شعر و ادبیات، هنرمندان حوزه موسیقی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری افغانستان حضور خواهند داشت. همچنین ۴۸ شرکت کننده مسابقه نیز جزو میهمانان اصلی مراسم خواهند بود.

خالدی تصریح کرد: در مراسم، علاوه بر تجلیل و اهدای جوایز به برگزیدگان اول تا سوم که پیش تر در بخش نهایی مسابقه از سوی داوران «نواهنگ» برگزیده شده اند، خواننده برتر برگزیده مردمی نیز معرفی و از وی تقدیر خواهد شد.

همچنین برقراری ارتباط ویدئویی با هنرمندان برجسته افغانستانی مقیم خارج از این کشور مانند تواب آرش و نیز هنرمندانی از افغانستان، همچون: آرش بارز و فرهاد ساحل و ولی تلاش، پخش گزارش مردمی از بازخورد این مسابقه و استندآپ کمدی با اجرای میلاد آرمند از جمله بخش‌های این مراسم است که خالدی به آن‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سه برنده اول تا سوم مسابقه اجرای موسیقی خواهند داشت، از سعید تاجیک، یکی از هنرمندان افغانستانی نام برد که خواننده میهمان مراسم خواهد بود و قطعه‌ای جدید اجرا خواهد کرد.

به گفته او؛ امیر تاجیک، خواننده سرشناس ایرانی و یکی از سه داور مسابقه نیز به اجرای موسیقی در این مراسم خواهد پرداخت.

تهیه کننده اختتامیه «نواهنگ» ادامه داد: رسول نجفیان، بازیگر و خواننده شناخته‌شده تیز پندنامه فردوسی را خواهد خواند و علت انتخاب او، صبقه مشترک خوانندگی و بازیگری نجفیان بوده است تا با حضور او، چهره‌ای شاخص از نقش آفرینان سریال‌های ایرانی را که در حوزه خوانندگی هم فعالیت داشته باشد، در اجراهای هنری مراسم داشته باشیم.

این مسابقه که برای اولین بار از سوی شبکه آی فیلم در معاونت برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای مهاجران افغانستانی در ایران تولید شد، استعدادهای برتر حوزه موسیقی مهاجران را در قاب شبکه آی فیلم ۲ به چالش کشید.

کد خبر 498914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.