واکسن سینوواک چینی برای کودکان بالای ۳ سال تائید شد

مقامات چینی تزریق واکسن کرونای سینوواک را برای کودکان بالای سه سال تایید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج آزمایشات مرحله اول و دوم واکسن کرونا سینوواک که بر صدها کودک بین سه تا ۱۷ سال انجام شده است، نشان می‌دهد این واکسن برای گروه ذکر شده ایمن و مؤثر است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) واکسن سینوواک را به عنوان دومین واکسن چینی در تاریخ اول ژوئن تأیید کرد. این سازمان پیش از این مجوز استفاده از دیگر واکسن چینی به نام سینوفارم را صادر کرده است.

دولت چین تاکنون واکسن‌های تأیید شده خود را به تعدادی از کشورها در سراسر دنیا ارسال کرده است. مقامات بهداشتی دولت چین روز یکشنبه اعلام کردند که بیش از ۷۶۳ میلیون دوز واکسن کووید -۱۹ در سراسر چین توزیع شده است البته تاکنون تنها افراد ۱۸ سال به بالا در این کشور واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و زمان دقیق آغاز واکسیناسیون برای کودکان هنوز اعلام نشده است.

به گفته محققان همانطور که واکسن سینوواک بزرگسالان را در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن می‌کند از کودکان نیز در مقابل کرونا محافظت می‌کند علاوه بر این تا کنون عوارض جانبی گزارش شده بر اثر دریافت واکسن سینوواک بسیار خفیف بوده است. به نظر می‌رسد که تزریق واکسن سینوواک به گروه‌های جوان‌تر جامعه به تدوین استراتژی‌های واکسیناسیون در چین بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: واکسن سینواک چینی مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد

کد خبر 498869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.