۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
ضرورت جانمایی صحیح عناصر شهری

یک دکترای طراحی شهری گفت: در طراحی منظر یکپارچه شهری، جانمایی صحیح عناصر شهری اهمیت زیادی دارد، آشفتگی‌ها و اغتشاشات بصری را کاهش می‌دهد و آرامش و اطمینان خاطر شهروندان نسبت به محیط‌های شهری را بیشتر می‌کند.

سولماز حسینیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح‌های شهری در ایران به منظور انتظام بخشی به روند توسعه شهر تهیه و تدوین می‌شود و شامل دو طرح کلی جامع، طرح‌های تفصیلی و طرح‌های پدافند غیرعامل، طرح‌های ترافیکی و طرح‌های پیرایش شهری است.

وی با بیان این که این طرح‌ها هرکدام وجوه مختلف شهر را مورد توجه قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: طرح‌های پیرایش شهری بخشی از پروژه‌های منظر شهری است که به منظور کاهش اغتشاشات بصری، بیشتر در شهرهای کشورهای در حال توسعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

این دکترای طراحی شهری با تاکید بر این که آشفتگی‌های بصری کیفیت زندگی در محیط‌های شهری را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: برخی عناصر شهری موجب بر هم خوردن نظم بصری منظر شهر می‌شود که بر برداشت ذهنی و منظر ادراکی شهروندان نیز اثرگذار است و موجب دلزدگی افراد از برخی محیط‌ها می‌شود.

حسینیون تاکید کرد: هدف طرح‌های پیرایش شهری، حذف زوائد بصری و عناصری در فضاهای شهری است که موجب ایجاد آشفتگی در محیط شهری شده است

حسینیون تصریح کرد: جانمایی صحیح عناصر در فضاهای شهری، عرصه‌های عمومی و حتی نمای بناها و ساختمان‌ها، علاوه بر ایجاد زیبایی و افزایش خوانایی شهر، در ارتقای آرامش بصری محیط نیز کمک می‌کند و شهروندان در چنین شهری آرامش خاطر بیشتری را تجربه می‌کنند.

کد خبر 498744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.