پوتین خواستار تضمین امنیت کره شمالی برای حل مسئله هسته‌ای شد

رئیس جمهور روسیه با اعلام اینکه تحریم راه حل مشکلات نیست، خواستار تضمین امنیت کره شمالی برای حل اختلافات هسته‌ای شد.

به گزارش ایمنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک نشست مجازی با رؤسای خبرگزاری‌های بین المللی در نشست اقتصادی سالانه در سن پترزبورگ با اشاره به اینکه فشارها و تحریم‌ها راه حل مشکلات نیست، خواستار تضمین امنیت کره شمالی برای حل اختلافات هسته‌ای این کشور شد.

هنگامی که مدیر مسئول خبرگزاری یونهاپ از موضع گیری مسکو در قبال مسائل هسته‌ای کره شمالی از پوتین سوال پرسید، او گفت: مشکل هسته‌ای کره شمالی با فشار و تشدید تحریم‌ها برطرف نخواهد شد. ما فقط با اطمینان از امنیت مردم کره شمالی و با حوصله و رویکرد دقیق، می‌توانیم این موضوع را حل و فصل کنیم.

پوتین همچنین اظهار کرد: مسکو از رویکرد مرحله به مرحله برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی که با اقدامات متقابل، از جمله لغو تحریم‌های سازمان ملل متحد در قبال عقب نشینی کره شمالی از برنامه هسته‌ای خود، استقبال می‌کند.

پوتین با اشاره به اینکه آمریکا مسئول به بن بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی است، گفت: رهبران کره شمالی نگرشی سازنده نشان دادند، اما به نظر می‌رسد آمریکا وعده‌هایی را که به کره شمالی داده بود، کنار گذاشت و عملی نکرد.

وی در ادامه افزود: مذاکرات هسته‌ای بین پیونگ یانگ و واشنگتن شکست خورد، زیرا آن‌ها نتوانستند در مورد تطابق مراحل خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ با تخفیف تحریم‌های واشنگتن، به توافق برسند.

پوتین همچنین تاکید کرد که خواستار تلاش برای دستیابی به راه حلی است که از طرف همه کشورهای مربوطه پذیرفته شود. او مجدداً بر موضع خود در حمایت از مذاکرات چند جانبه مشابه مذاکرات شش جانبه، برای حل موضوع هسته‌ای کره شمالی تأکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 498732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.