امام جمعه اصفهان: رهبر انقلاب ذره‌ای از اصول عقب‌نشینی نکردند

امام جمعه اصفهان گفت: قرآن کریم می‌فرماید مردان خدا در مقابل دشمنان به خود ضعف راه نمی‌دهند و عقب نشینی نمی‌کنند، رهبر معظم انقلاب ذره‌ای و لحظه‌ای از اصول عقب نشینی نکردند و نخواهند کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در دانشکده افسری امیرالمؤمنین (ع) سپاه پاسداران با بیان اینکه شرایط امام خمینی به پیامبر اسلام (ص) شباهت داشت، اظهار کرد: خداوند به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید ترفندها و توطئه‌های دشمنان را به یاد بیاور که تلاش کردند تا انقلاب تو شکست بخورد.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به توطئه‌ها و فشارهای کفار بر روی پیامبر اکرم (ص) و مسلمانان، افزود: علیرغم توطئه‌های دشمنان اما پیامبر اسلام (ص) همواره در بین مردم محبوب‌تر می‌شد، در نهایت تصمیم به شهادت ایشان گرفتند اما در لیلة المبیت با فداکاری امام علی (ع) این توطئه خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: همان فشارها و دشمنی‌ها و توطئه‌هایی که علیه پیامبر اکرم (ص) وجود داشت علیه امام خمینی نیز شکل گرفت، در پانزده خرداد که امام خمینی شبانه از منزل خود ربوده و به تهران برده شدند قیام پانزده خرداد شکل گرفت و در شهرهای کشور جوانان و مردم به خیابان آمدند و در نهایت تعداد زیادی از مردم توسط نیروهای رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد قیام پانزده خرداد را بستر ساز پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: هم دشمنان در این قیام نفوذ امام خمینی را درک کردند هم مردم نقش محوری ایشان را بیش از پیش درک کردند، پس از آزادی امام خمینی از زندان مأموران رژیم به امام خمینی گفتند نباید در سیاست دخالت کنید اما ایشان معتقد بودند باید کار سیاسی انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به خاطرات خود از آزادی امام خمینی پس از قیام پانزده خرداد، تصریح کرد: یکی از صفاتی که برای ائمه اطهار (ع) نقل می‌شود این است که ایشان شجاع‌ترین مردم هستند، امام خمینی نیز در زمان خود چنین بودند، علت این موضوع هم ایمان به خداوند و نزدیک بودن به خداوند متعال است، کسی که بداند و معتقد باشد همه عالم در اختیار خداوند است دیگر از چیزی نخواهد ترسید.

وی ادامه داد: کسی که ایمان به خداوند داشته باشد دیگر از غیر خدا ترسی نخواهد داشت، علت شجاعت ائمه اطهار (ع) همین ایمان واقعی و کامل است، امام خمینی نیز به عنوان یک غیرمعصوم به سطحی از ایمان رسیدند که هرگز ترسی از غیر خداوند در وجود ایشان راه نداشت.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به ساده زیستی امام خمینی، خاطرنشان کرد: تشییع امام خمینی یک تشییع بی سابقه در جهان و در ایران بود، عشق و محبتی که مردم به ایشان داشتند برخاسته از خلوص و شجاعت و ایمان و آزادگی ایشان بوده است، امام خمینی از کدخدا و اربابی نمی‌ترسید چرا که ایمان به خداوند داشت.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اوایل انقلاب اسلامی رئیس جمهور آمریکا قصد سفر به ایران و گفتگو با امام خمینی را داشت، اضافه کرد: امام خمینی اما اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا حق ندارد به ایران بیاید و با او دیدار نخواهم کرد، رهبر معظم انقلاب نیز رویکردی مانند امام خمینی داشته‌اند و تنها خدا ترسی در ایشان بوده است و هرگز از ظالمان ترسی نداشتند.

وی به فشارهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی و امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: قرآن کریم می‌فرماید مردان خدا در مقابل دشمنان به خود ضعف راه نمی‌دهند و عقب نشینی نمی‌کنند، رهبر معظم انقلاب ذره‌ای و لحظه‌ای از اصول عقب نشینی نکردند و نخواهند کرد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ثابت قدمی در مسیر خداوند و انقلاب اسلامی را مسأله‌ای مهم و ضروری برای عاقبت بخیر شدن دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف ما در شرایط بحرانی کنونی حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح است، نباید مشکلات و معضلاتی که با آن مواجه هستیم مانع حضور ما بشود و البته در کنار حضور باید رأی به اصلح داد و انتخاب اصلح داشت و این موضوعی است بین ما و خداوند که شخص اصلح را انتخاب کنیم.

کد خبر 498713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.