فضای سبز علی‌آباد جیرفت ۱۰ برابر افزایش دارد

شهردار علی آباد از افزایش ۱۰ برابری فضای شهری این شهر طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا پور ابراهیمی میزان فضای سبز شهری علی آباد را قبل از ایجاد شهرداری این شهر سه هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: با تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر این عدد به ۳۰ هزار متر مربع افزایش یافت.

وی افزود: درخت‌های کاشت شده در سطح شهر علی آباد از نوع درخت نارنج بوده است و هزار و ۵۰۰ اصل درخت نهال نارنج طی یک سال گذشته کاشته شده است.

شهردار علی آباد ادامه داد: درخت‌های نارنج با پیگیری و رایزنی‌های مستمر توسط مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان تأمین شده و بوستان‌های شهری علی آباد دو مورد است، بوستان امام موسی کاظم (ع) آماده بهره برداری و عملیات اجرایی بوستان امام رضا (ع) در حال انجام است.

شهردار علی آباد با اشاره به بوستان تکمیل شده امام موسی کاظم (ع)، تصریح کرد: جانمایی این بوستان بر اساس مشاوره تخصصی کارشناسان و ظرفیت‌های منطقه بوده و این بوستان در ورودی شهر علی آباد در کنار باغ‌های کشت و صنعت ایجاد شده تا از فضای سبز درختان کشت و صنعت و زمین‌های کشاورزی استفاده شود، بوستان امام موسی کاظم (ع) شامل جاده سلامت، مجموعه کامل ورزشی و مجموعه استاندارد بازی برای کودکان است و این مجموعه با اعتبارات شهرداری به صورت امانی ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این بوستان در مسیر ارتباطی استان هرمزگان قرار دارد توانایی اسکان و ارائه خدمات به میهمانان زیادی را دارد. یک تندیس سبد میوه که سنبلمیوه‌های تولید شده در شهر علی آباد است خریداری و در ورودی شهر علی آباد جانمایی شده که به زودی نصب می‌شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه ورودی شهر، به سبب نقش بسزا در تصورات مخاطبان از شهر در نگاه نخست و در ابتدای ورود به آن از مهمترین عوامل تأثیرگذار در ادراک فرد از شهر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در ورودی شهر علی آباد تمام مسائل جذاب مبتنی بر پتانسیل‌های منطقه برنامه‌ریزی و اجرا شده تا شاهد جذب مردم و مسافران باشیم؛ سرانه ورزشی شهر علی آباد را بسیار پایین است پس در همین راستا و اولین چمن مصنوعی شهر علی آباد در زمینی به مساحت ۴۴۰ متر مربع احداث خواهد شد.

شهردار علی آباد افزود: این زمین بزودی آماده بهره برداری می‌شود و با بهره برداری از این زمین شاهد افزایش سرانه ورزشی شهر علی آباد خواهیم بود و حضور پذیری و ایجاد سرزندگی در فضای شهری را مستلزم توجه کافی و صحیح به طراحی شهری است و بر نقش نقاشی‌های دیواری در هویت فضای شهری اثر دارد

پور ابراهیمی از نقاشی و دیوارنگاری ۲ هزار متر مربع از فضاهای شهری علی آباد خبر داد و گفت: این نقاشی‌ها با محتوای تاریخی، فرهنگی و ظرفیت‌های منطقه برنامه‌ریزی شده است. نقاشی دیواری از نظر ایجاد تأثیر قوی بصری و آفرینش زیبایی و هماهنگی فرم و ریتم نقش ارزشمندی در آثار معماری و زیباسازی زندگی و محیط شهری دارد؛ طراحی فضاهای شهری به عنوان مکان وسیع و متنوعی از کار، زندگی و آمد و شد شهروندان مورد توجه بوده و در این زمینه نقاشی و دیوارنگاری به عنوان هنری شهری و مردمی جلوه‌گر شده که تأثیر بسیاری بر مخاطب خود می‌گذارد.

وی ادامه داد: توجه به نقاشی‌های شهری در ابتدای فعالیت شهرداری نوپای علی آباد نشان از توجه همه جانبه در ابعاد مختلف بوده لذا این شهرداری عملکرد خوبی در زمینه زیباسازی شهری دارد.

شهردار علی آباد به عملکرد عمرانی شهرداری علی آباد طی یک سال گذشته اشاره کرد و از عملیات زیرسازی و تسطیح و رگراژ یک میلیون متر مربع از خیابان‌ها و بولوارهای سطح شهر علی آباد خبر داد و گفت: همه این موارد به صورت امانی انجام پذیرفته و همچنین عملیات جدول گذاری به میزان ۴۰ هزار متر مربع و ۶ هزار متر مربع موزائیک فرش نیز در سطح این شهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه روشنایی معابر شهر علی آباد بیش از سه برابر افزایش یافته ادامه داد: شهرداری علی آباد طی یک سال گذشته ۱۳ کیلومتر روشنایی معابر در سطح شهر ایجاد کرده است. قبل از تأسیس شهرداری روشنایی معابر شهری علی آباد سه کیلومتر بوده که توسط اداره برق ایجاد شده بود.

پور ابراهیمی از ایجاد بلوار شهید همت به طول ۲ کیلومتر خبر داد و عملیات انجام شده در این بلوار را شامل زیرسازی (آماده آسفالت)، کشت نهال و جدول گذاری اعلام کرد.

وی از آغاز عملیات اجرایی میدان سردار سلیمانی در حادثه‌خیزترین نقطه شهری علی آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: این میدان بر اساس نظر کارشناسان ترافیک برای حل معضل تصادفات و باز کردن گره ترافیکی در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در حال اجرا بوده که بزودی ایجاد می‌شود.

شهردار علی آباد احداث پارک موتوری (نقلیه شهرداری)، ساخت کارگاه تولید جدول و بلوک، تجهیز پارک شهدا، احداث جایگاه آتش نشانی و پیگیری احداث ساختمان آتش نشانی را از دیگر خدمات عمرانی شهرداری علی آباد طی یک سال گذشته اعلام کرد.

شهردار علی آباد به فعالیت‌های فرهنگی این شهرداری اشاره کرد و از احداث ۳۰ پایه پرچم در شهر علی آباد برای مناسبت‌های مختلف خبر داد و گفت: این شهرداری همواره پایه ثابت برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 498684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.