سفیر ایران در لاهه:جمهوری اسلامی ایران الگوی متفاوتی از حکمرانی مردم سالار عرضه کرد

مراسم مجازی سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) روز گذشته در هلند به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم که از کانال مرکز ثقلین لاهه در یوتیوب به صورت زنده پخش شد و بیش از هفت هزار بازدیدکننده داشت، علیرضا کاظمی ابدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند طی سخنانی، با اشاره به اینکه در تعالیم امام، اهتمام به هویت اسلامی و حفظ وحدت کلمه دو شرط لازم برای تحقق عزت و بزرگی مسلمانان قلمداد می‌شوند، رفع مشکلات جهان اسلام را منوط به تحقق این دو شرط دانست.

سفیر کشورمان در این سخنرانی با بیان اینکه امام بر قلوب مردم حکومت می‌کرد، خداجویی، تقوای الهی و مردم دوستی را رمز موفقیت او و نیز دلیل جایگاه رفیعش در نزد مردم برشمرد.

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه امروزه در پرتو بی‌تفاوتی و بی‌عملی برخی از سران دولت‌های اسلامی، برادران و خواهران فلسطینی ما هر روزه در معرض ظلم و ستم رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: "در این جهان و در این وضعیت، اندیشه‌های امام خمینی که بر مردم‌سالاری، تقوا، عدالت و استکبارستیزی استوار است، بیش از هر زمان دیگری لازم و پاسخگوی نیازهای امت اسلامی است."

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه افزود: "انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران الگوی متفاوتی از حکمرانی مردم سالار به جهان عرضه کرده است که در آن رضایت حق تعالی، تعالیم عالیه اسلامی و خواست و اراده مردم، محور حکمرانی هستند".

کاظمی ابدی همچنین با اشاره به برگزاری بیش از ۳۷ همه پرسی و انتخابات صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران و تصمیم‌گیری مردم درباره همه ابعاد زندگی سیاسی خود، اظهار کرد: "ایران در آستانه یکی دیگر از انتخابات سرنوشت ساز خود قرار دارد. ان شاءالله در روز ۲۸ خرداد، ایرانیان در سراسر جهان بار دیگر در برابر صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و رئیس جمهور آتی خود را انتخاب خواهند کرد. ما نیز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه در این روز پذیرای حضور گرم و پرشور هموطنان‌مان شریف مقیم هلند برای اخذ و ثبت و صیانت از آرا آنان خواهیم بود".
در این مراسم علاوه بر پخش کلیپ‌ها، سرودها و فرازهایی از سخنان حضرت امام (ره) و مصاحبه با جوانان مقیم هلند و آلمان درباره شخصیت و مکتب فکری امام، حجة الاسلام عبدالرحیم هوکا، حجة الاسلام حجتی و دکتر اسماعیل اوجی از اندیشمندان و روحانیون مقیم هلند به سخنرانی درباره ابعاد شخصیتی امام و تأثیرات عمیق اندیشه امام خمینی در بیداری جهانیان و مبارزه با ظلم استکبار و وظیفه امت اسلامی در ادامه راه ایشان پرداختند.

منبع: ایسنا

کد خبر 498641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.