آغاز تزریق واکسن ایران برکت به داوطلبان ۴ شهر از ۲۰ خرداد

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن «کووایران برکت" گفت: چهار شهر شیراز، اصفهان، مشهد و بوشهر در روزهای آتی وارد فاز مطالعاتی واکسن کوو ایران برکت خواهند شد و تزریق به داوطلبان این شهرها از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسن جلیلی اظهار کرد: هشت هزار داوطلب در این مناطق وارد طرح مطالعاتی این واکسن خواهند شد که به این ترتیب، تزریق دوز اول به داوطلبان مرحله سوم تست انسانی به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: تاکنون در استان‌های تهران و البرز برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب در قالب مرحله سوم تست انسانی، تزریق انجام شده است.

جلیلی، سن داوطلبان مرحله سوم تست انسانی را بین ۱۸ تا ۷۵ سال اعلام کرد و افزود: روش ثبت نام داوطلبان از طریق سامانه ۴۰۳۰ یا آی گپ انجام می‌شود و داوطلبان پس از انجام آزمایشات و در صورت داشتن شرایط لازم، وارد این طرح مطالعاتی می‌شوند.

جلیلی با اشاره به اینکه از چند روز قبل فاز صنعتی تولید این واکسن آغاز شده است، گفت: طبق جدول زمان بندی حدود یک میلیون دوز را تاکنون تولید کردیم و منتظر هستیم تا پس از طی مراحل قانونی و گرفتن مجوزهای لازم در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن "کوو ایران برکت" پیش بینی کرد در پایان شهریور ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ میلیون دوز از این واکسن تولید شود.

جلیلی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی واکسیناسیون عمومی با واکسن کوو ایران برکت آغاز می‌شود، گفت: درباره واکسیناسیون عمومی با این واکسن اطلاع دقیقی ندارم.

وی ادامه داد: مستندات لازم در ارتباط با مطالعه بالینی در اختیار سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق در پزشکی وزارت بهداشت، قرار گرفت و بعد از بررسی‌های لازم مجوز برای این کار صادر خواهد شد.

منبع: ایرنا
کد خبر 498626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نرجس خورشیدی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 1
    داوطلب واکسن ایرانی برکت هستم
  • رامش میهندوست IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    من انشالله داوطلب واکسن ایرانی برکت هستم
  • جمیله خدایی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    دواطلب واکسن کرونا برکت دراصفهان هستم